Monday, October 27, 2008

Sehari di Kuala Lumpur



Setelah sehari kepenatan semalam...akhirnya aku berjaya menghabiskan hari2 smalm...walaupun dengan keadaan kesihatan yang kurang memberangsangkan...corat-coret smalam....

ibunda dan ayahanda...menghantar aku ke chai leng park...aku amek bas kat situ je...bas aku kul 8pg...slalunya bas kat sini lambat sket...tapi semalam..agak kagum la..kul 8.05 aku da naek bas n bas da gerak....

niat di hati nak tido dalam bas....tapi giler sejuk air cond tu...nyampah tul bila naek bas yg takley tutp terus air cond dia...dia nyer control tu...leh pusing2 jer...mula2 aku pusing ke kanan....skalik...org depan aku...dengan hampehnye...turun kan seat dia..sampai sempit giler aku...kire nyer tahap aku leh nampak la kepala dia tu...mmg sakit ati sesangat tau...aku nak gerak2 kaki pun susah...memandangkan dia berlaku kejam kat aku...aku pown...hahahahaha....pusingkan air cond tu ke kepala dia....dia perasan lak tu...dia cuba gak...elak ke tepi2 sket...aku biarkan jek...dia cuba tutup kepala dia...aku da mcm nak gelak jer...banyak kalli gak dia mcm paling2 tgk air cond tu dtg dr mana...dengan best nya aku pown buat2 tido...lantak la kalo dia pasan pon...padan muka dia...setelah seketika...dia tak tahan...dia pun...angkat naek seat dia..hahahahaha gitu la...aku pun ubah lik air cond tu..sebab asek kena kaki aku....mcm tu je la seterusnya perjalanan aku ke KL....

kul 12tghari...aku dah sampai KL...perghh...awal gila...apa aku nak buat awal2...janji ngan bdk2 neh kul 2ptg nak jupe kat Time Square...sah2 diorg akan sampai kul 2.30 lebey...erm..aku pun msg ngan Fie (sorg adik yang aku kenal chatting dulu)...suro dia datang Time Square...temankan aku sementara member2 aku sampai....

kat Pudu...aku pun saja la tanya kat teksi tu...nak gi Time Square...dia kata RM15!!!! giler tak...punya dekat jaaa dia buleh nak pow org smpai gitu skalik...hampeh jek...
aku pun memulakan langkah aku ke stesyen LRT berhampiran...iaitu stesyen Plaza Rakyat..aku bayar RM1.20 dan turun kat stesyen Hang Tuah....dari situ lak...nek Monorail...bayar RM1.20...turun kat Stesyen Imbi....tiba la aku di TIME SQUARE....

Seketika kat situ...Fie pun sampai...aku jenjalan ngan dia..pusing2 TS tu..sesambil sembang2 ngan dia...(ni first time aku jumpa dia)...hehehe....
dalam kul 1.45, ct call...dia da smpai...dia tunggu aku kat surau..so aku pun gerak gi surau...Fie nk gi men game...

aku pun meneruskan perjalanan ke surau...erm...jumpe ct n solat..lepas solat tu...Fah, Hanan ngan Bai da smpai...tapi depa nak pi makan KFC dulu...so takpa la...aku ngan CT pun gerak naek atas gi tpt bowling jumpe ngan Lynn....masa tu...da pukul 2 lebey da pown...so aku, Lynn, adik Lynn ngan CT...memulakan gath kami...berkumpul dan sembang2...sekejap ja lepas tu...si Aisyah mai...bawak cik abang...hehehe...then Zuraida ngan Nan...Nana ngan Ed..An ngan Wana....



Setelah cukup korum...hehehe...kami pown..start la men bowling...sambel men...sambel bergosip...sambel makan...n sambil2 catchup citer memasing...tak lupa juga...Nana ngan Ed....mengedarkan kad kawen depa...ahaks...so nama2 yang men bowling smalam...



  1. Lynn n Raihan (7th)

  2. Nana n Diyana (5th - seri ngan Wana)

  3. Wana (5th)

  4. Ed (3rd)

  5. Bai (4th)

  6. Nan (1st)

  7. CT (2nd)




    Juara tersenyummm gumbira...

Setelah penat men...ketawa (kes2 masuk longkang)...kesian..yang strike...org tak nampak...yang masuk longkang yang di sorak2...hahaha...mcm2 hal...eh silap..lepas penat men...kami pun...pegi la makan...tatau la sapa punya idea sebenarnya...kami pun makan kat Kenny Rogers...biasa la...time makan tu...konpem2 la tak reti diam...agak2 bising gak la...sambil2 posing....sambil makan....rancak gak la...



lama tak jumpe kawan2 aku sumer...seronok sangat rasanya...bila sesekali dapat sembang2 mcm ni...gelak2...pergh...aku rindukan semua neh...tapi biasala...hidup mesti diteruskan...takkan smpai bila2 nak stay enjoy2 ngan kengkawan mcm masa blajar2 dulu...tapi seronok bila sesekali jumpa...dengar crita kengkawan...sumer sedang senang dalam hidup...bahagia meneruskan hidup masing...i really2 wish our friendship will lasts forever...thanks guys...

lepas rancak2 sembang...kami pun beransur2 la...masa tu pun da kul 6 lebey...sume berpecah nak balik...mcm aku ngan ct lak..kami tunggu adik angkat aku..dari shah alam datang amek...sementara tu...sempat lagik pusing2 kat TS tu ngan ct....masing2 nak shopping...last2 ct ja yang berjaya jumpa barang yg dia nak....handbag...cantek...aku carik purse...tapi biasa la...tak jumpa2....hahaha...

dalam kul 7 lebey...adik sampai...kami pun terus menuju ke setiawangsa...gi antar ct balik...lepas antar ct balik...aku ngan adik gi shah alam...lepak2 jap...sembang2...then dia anta aku balik gi Pudu...bas aku kul 11malam...

tapi...yang tak best nyer...abg tu ckp...bas lambat sket....kul 11.20 cam tu....tunggu punya tunggu...okay la...11.20 bas sampai...tapi bila da naek...kul 12 baru jalan...hampeh jek...da la bas tu banyak anak2 lipas...geliiiiii susah tul aku nk tido...setibanya di Butterworth jam 4 pg...adik lelaki aku dtg amek aku....aku terus melelapkan mata........hahaha...habes la episod sehari di Kuala Lumpur....

6 komen:

MK said...

wah... jalan2 jumpa geng ke.. syok tul... huhuhuhu

Unknown said...

hehehe...tu la...lama btul tak jenjalan ngan kengkawan...isk isk...

ct hani said...

ok, cantek2 hgpa edit tu.seb baik hgpa dah upload.malas nak tggu upload gmbq tu.. kemarin pi jusco bandar perda tu.besar la, penat pusing..

Unknown said...

hehehe..eh pi jusco ka smalam...wah2 ngan sapa...awat tak mai singgah umah...

maceh2...kami tak la sehebat hangpa...heheheh

ct hani said...

merendah diri lak.

gi dgn ofismate.b4 tu gi kenduri umah bos dkt2 situ.tumpang org, sbb tu xleh singgah..

Unknown said...

hehehe...okay la...saja ja tanya...hehehe...

takla merendah diri sgt...diri da tinggi...hahahaha