Thursday, October 16, 2008

Lawatan ke Kamunting / Taiping

Hari ni...hari melawat Taiping...hehehhe...Abah ada kelas kat Kamunting..kilang Lattex..pagi neh...So aku, mak ngan hadi mengambil kesempatan untuk pi melawat yayah...Kami keluar dari rumah jam 7.20 pagi...abah kena sampai ke kilang tu sebelum 8.30 pagi...tapi..yayah pulak boley kluar pukul 10.45pg (dia habis prep pukul 10.30pg)...
Lepas hantaq abah...aku, mak ngan hadi pun...cuba la cari mana2 kedai yang dah bukak...lalu The Store...lum bukak...naseb baek Tesco Taiping tu da bukak...dia bukak kul 8 pg....
Kat Tesco, habes sumer bahagian dalam Tesco tu kami ronda...mcm2 benda tgk...kad raya, pelita, lampu lip lap...tapi tak beli pun..saja tgk2...hehehehe....lepas habes pusing2 dlm supermarket Tesco tu...baru pukul 9 lebey...so kami pusing lak kedai2 yang ada dalam bangunan Tesco tu...okay la jugak...banyak kedai yang jual baju2 kurung...baju melayu....blaus2 raya...banyak yg cantek2...tp ntah la...cam besaq sgt pun ada...hhehehe....tapi tu la...nak beli tudung...kaler baju raya pun tak ingat....hehhe...aper da...Lepas ronda habes sumer kedai2 kat Tesco tu...kami pun nak gerak la pi kat Yayah....tapi...mak nampak lak satu kedai...besar gilers...kedai...Butik BTM (baju trdisional melayu)...pergh...baju cantek2...harga pun boley tahan gak...tak la mhal sgt...kire berpatutan la...hehehe...Sebenarnya...mak yang tgh cari baju kurung...tp aku lak yg beli sepasang baju kurung kaler grey...ntah naper...suka tgk baju tu...nampak cantek...aku pun test la saiz SS (kecik lagik dr S)...pergh...best...mcm mmg tempah untuk aku...kira just nice la...tak sngka lak...size aku neh kecik sangat...hehehe...tapi mmg ngam2 la...kain pun elok2 je paras kaki...bahu pun elok2...tak jatuh....erm....sambar...RM78....nanti dah pakai...aku letak gambar k...Mak pun test gak baju tu...tapi saiz tak kene...mak test saiz L...tp mak kata besar sangat...rasa macam baju pinjam lak...so mak tgk2 saiz M....kaler lak tak best...so last2 mak tak beli terus...
Dah beli baju kurung sepasang kat kedai tu....kami pun gerak la pi kat Yayah...ngam2 smpai depan gate skulah dia tu kul 10.45pg...hehehe...
Hari tu...sebelum posa...aku, mak ngan abah mai tgk Yayah jugak...time tu pakgad tu mintak "kad pelawat"...mak aku tak bawak...ekceli sepanjang adik aku setahun lebey da kat situ...tak penah2 pakgad tu mintak...tiba2 dia mintak laks...so sebab takdak kat pelawat...mak kena turun tulis nama...ntah hapa2 la pakgad tu...kete laen dia bagi lak masuk...So disebabkan pengalaman ari tu....kali ni mak bawak kad pelawat tu...tak sempat pakgad tu tanya apa2...mak dah tunjuk2 kad pelawat tu..hehehe..saja sakit ati...ahaks...

0 komen: