Thursday, October 16, 2008

Budak Comey...hehehe...



Adik aku (hadi) berjanji ngan anak jiran aku yang berumur 4 tahun...kalo dia puasa penuh sehari...hadi akan blanja dia makan mcd...(dia dok posa...tapi ..kalo dia tak larat...takat pukul 5 ka...6 ka..dia bukak la.)

So pada suatu hari tu...lepas saja berbuka...adik aku dapat panggilan tipon...

Alisya: abg hadi..alisya dah mandi ni...nak pi mcdonald
Hadi: sapa nak bawak adik..
Alisya: abg hadi la...

ahaks...sebab dah terlanjur berjanji...kami pun bawak la dia pi makan mcd...pergh..umur 4 tahun...tapi order mcchicken, mcflurry oreo,nugget,milo ais ngan fries....yang paling kagum skalikkk....habesss dia makan suma tu...

erm...ekceli alisya neh...kami semua dok manjakan dia..kiranya..kesayangan sumer org la kot...satu lagi...dia neh...mmg ingat la kalo sapa2 janji ngan dia....hehehe...aku pun ada gak kena...

lepas balik makan mcd...

alisya: kak nana...alisya dah ada 2 sluaq jeans...tapi nak satu lagi...
aku: ooooo...habes tu adik bgtau kak nana...pasai apa...
alisya: kan ari tu kak nana janji nak belikan adik baju raya...adik tamau baju kurung...ada 3 dah...nak sluaq jeans ngan baju...

hahaha...kan...padan muka aku....bila aku janji?? sebelum posa...ahaks! so hari selasa lepas...aku bawak la alisya ngan maktok dia pi billion...kat situ banyak baju budak2 senang sket nak beli...pusing punya pusing...aku lak beli satu baju kebaya...ahaks...so aku bayaq la dulu...

time aku tengah2 dok bayaq tu...kat satu sudut...ada satu perbualan sedang berlangsung....

alisya: maktok..kalo alisya nak mintak ngan kak nana sluaq yang tali pinggang pink tu...dia nak beli dak kat adik...
maktok: mana nak tau...sat lagi kak nana mai...tanya dia..
alisya: erm..takpa la..sluaq yg ada rama2 ni pun tak pa la....

aku dah habes bayaq...aku pun jalan la pi kat depa...depa dok tgh berdiri depan sluaq yang ada rama2 tu..(aku tak nampak lagi yang ada tali pinggang tu)..

aku: alisya...cepat pilih...sluaq neh mau dak?
alisya: hat tu...pendek sgt...adik mau panjang sket...
aku: hat ni mau? (aku tunjuk yg sama....tapi panjang sket)
alisya: yg tu panjang sangat la kak nana...
aku: ooo...ha...ni sluaq neh mau dak....cantek neh...ada tali pinggang kaler pink (aku baru nampak sluaq yg dia mau tu...masa tu aku tatau apa2)
alisya: hat ni elok la...cantek...baru la padan ngan adik...

hahaha...kalo hgpa tgk gaya dia...buleh gelak mampuih...ahaks! lepas2 tu baru maktok dia bgtau...rupa2nya dia mmg dok aim sluaq tu dah...hahahaha....

lepas test2 sluaq ngan baju (maktok dia pilih)....kami pun balik....hahaha...cumer sgt la dia neh..camana la aku tak rasa cam nak blanja baju raya kat dia...isk isk...

ha...satu lagik...lepas dari hadi blanja dia makan mcd...

aku: cik pozi (abah aku) pesan...ni abg hadi dah blanja neh....adik kena posa penuh smpai habis tau...takley bukak2 awal tau...
alisya: oooo ok....cik pozi nak bagi duit raya eh...
aku: hat tu kena tanya cik pozi...

erm...aku tanya mak tok dia tadi...rupa2nya dia mmg posa penuh sampai hari neh sejak dari adik aku blanja dia makan mcd....bila tokwan dia dok tanya...tamau bukak ka...dia kata...cik pozi kata...kena posa penuh...takley bukak posa awai2...

baguih budak neh...dengaq kata...tatau la besaq2 nanti camana....tapi melayan dia bercakap...mmg perghh...tak larat beb....tapi apapun...dia la penghibur hati kami....tapi skrang pindah rumah baru...dok jauh sket dr umah depa...so kurang sket la...tp ibu dia bukak kedai...so slalu jumpa kat kedai la jugak....

0 komen: