Thursday, October 16, 2008

My Sunday....




Hari ni hari Ahad...hari ke 7 puasa...alhamdulillah...sedar tak sedar dah seminggu berlalu ramadhan al mubarak neh. Hari ni aku plan nak bawak famili aku jenjalan gi AEON SEBERANG PRAI CITY...atau juga dikenali ngan Jusco Bandar Perda....

Aku penah pegi da ari tu skalik...tapi masa tu kejap sgt...pusing2 gitu jek...ari neh baru ada can nk ushar kedai betul2..ushar barang2...

Masa sampai tu...cari parking..erm...punya la pusing cari parking kat luar...takde...so kitorg pun turun la ke basement parking...erm bawah tu rupe2nyer kosong lagik...ahaks...so dapat la parking spot yg agak dekat ngan entrance tu...

Erm agak besar Jusco neh...punya la pusing...banyak kedai kitorg masuk...mak asek dok tengok baju2 kurung yg ada jual kat jusco, PSA collection ngan jugak Legend...baju2 kurung not bad... tapi sebab aku neh da ada baju kurung raya..so no need la nak tgk sgt....tp baju2 situ...quite nice and affordable.

Then masuk Jusco...aku ngan mak pusing2 tgk interior punya bahagian..mak cari kusyen untuk ruang tamu...banyak choice nya...tp mak carik yg kaler cokelat (matching ngan konsep2 mak kat umah neh)..tak banyak...ada yg berkenan di hati...tapi tinggal sebijik jer laks...isk isk...

Gi kat kedai cheetah bawah skalik tu....aku dapatkan sweater kaler itam...untuk buat pakai kat ofis...nampak smart gak la...sebab tu berminat nk beli...

Abah laks...menggunakan bajet RM1k yang aku dah bg kat dia ari tu...beli kamera Olympus 1010...Abah aku...biasa la...dia kalo ada salesman yg betul2 impressive..provided lak barang tu mmg dia nak beli ...mmg konpem dia beli...Salesman tu bg offer kat abah...kamera (inclusive ngan segala kabel2 dan bateri), screen protector, second battery, Xd Card adapter, leather casing, Xd Card 2gb ngan tripod kecik yg comel...total RM1227...for me it is a very good offer and also buat abah very2 impressive and happy...kejap2 dok main ngan kamera baru dia tu...ahaks...

Habes tu...kitorg balik umah...dah kul 3 ptg pun...rehat2 n siap untuk berbuka pulak...


0 komen: