Saturday, June 27, 2009

MIM-TRYLA 2009 - Hari Kedua

Okay bersambung dari siri sebelum ini...hahaha...

So dalam keadaan kepala yang aku yang agak ting tong kerana tak sempat nak tidur...dan mendengar syarahan2 daripada Danny...pergh...dengan aku yang berada di depan skalik...ngantok gak beb...

Lepas syarahan2...kami dilepaskan untuk bersiap2 untuk kawad jam 6.30 pagi. So aku pown gi tukar2 baju...kemas2 khemah sket...khemah yang aku tak tidur tu...hahaha...

So kul 6.30pagi kami berkumpul, di kenalkan kepada Tuan Hamid, Cikgu Ad dan Cikgu Dina. Mereka neh dari Maktab Penjara dan di sini untuk ajar kami kawad. So kami pown di ajar untuk senang diri, cepat jalan dan beberapa basic kawad. Dalam tengah berdiri dalam keadaan senang diri tu...dan cikgu2 ngah explain kat depan...leh lak...aku tetiba pening2...kepala da berpeluh2...rasa mcm nk jatuh...aku panggey Cikgu Dina...dia bawak aku gi ke belakang...duduk2...Pergh...seb baek tak pitam dowh...aku da risau gak... Aku duduk blakang...lepak2 ngan Doris ngan Mr Puspa. Hurm...diorg bagi minyak cap kapak...aku bukak cap aku...boh minyak sket2...rilek2...amek nafas...

Lepas dalam 15 ke 20 menet kot aku duduk2 aku dah macam okay. Lagipown..aku suka kawad...so aku nak sgt masuk balik dalam line...hehehe...dah aku gi depan...Cikgu Dina suro aku duduk lak dulu kat kusi depan...tgk dan dgr apa kawan2 aku ngan berlatih dan belajar. Hurm...lepas 5 - 10 menet, aku join balik line aku...masa tu aku masuk kat Platun A. Hehehe...kawad punya kawad...dah kul 8 lebey, kitorg benti untuk breakfast. Kengkawan sumer pakat dok tanya...aku okay ke tak...aku pown tak sure la..ini disebab kan aku tak cukup tidur ke...tapi aku rasa tak...aku rasa mungkin sebab panas jek...then pakai cap lak tu...lama ar tak berjemur tgh panas.

Lepas breakfast...kami teruskan dengan aktiviti seterusnya...iaitu...PAINTBALL!! Hahaha...teringin aku nak maen neh...kitorg kene split kepada 2 group kecik. So, Team A, aku, Samsol, Zaidi, Yenn ngan Zilla. Team B, Lan, Vishnu, Kantha, Gan dan Angie. Hurm...maen punya maen...okay la..satu team maen 2 game. Team A menang satu...kalah satu...Tapi Team B, menang dua2 game. So secara keseluruhannya...Group 5 dpt tempat kedua (mcm aku nyanyi dalam boria tu la). Hehehe....

Lepas dari tu...kami lunch...lepas lunch...bersedia untuk aktiviti seterusnya.... RIVER RAFTING! Pergh...da la kena ikat sendiri...dia bagi 6 bijik tayar ngan 5 keping papan. kami di ajar teknik mengikat dan lepas tu kene ikat sendiri. Lepas siap2 ikat...kami pown pakai life jacket. Then angkat rakit kami tu letak atas lori. Masa ngah tunggu2 tu...boleh pulak..ujan...pergh..mencabar minda tul....kami semua di arahkan naik bas untuk ke destinasi bertolak. Huhuhu...

Pergh...sampai2 tu kami pun susun2 strategi la..kat mana duduk. Dan kami pown masuk air...dan beratur untuk bersedia bertolak. Pergh...air sejuk nak mampos...arus pown deras...Takper la..dengan pasrah, port paling last adalah untuk aku...iaitu depan skalik tgh2. aku tak kesah la...dok jer la...cuma kena pastikan aku tak tercampak mula2 la....hahaha...

Bila da start tu...okay la...aku takut gak. hahaha...sebab aku org yang pertama nampak apa2...tapi okay la...Samsol ngan Kantha kat depan neh pown...dengan penuh semangat nyer mendayung. Tapi kelakar la...beberapa kali rakit kitorg terpusing sampaikan aku termengadap ke belakang...hahaha blasah jer la...tapi aku tak tahu la...bila masa dan ketika nya bendera berada di tangan aku. masa tu bendera tu da basah lencun. Aku pun dengan sedaya upaya nya cuba mengibarkan bendera itu dan mengeringkannya. Masa rafting tu...beberapa kali kami semua kene turun rakit sebab air cetek sangat. Dan aku rasa lebih sepuluh kali kot kami tertinggal Vishnu sebab dia terhanyut kat blakang...hahaha...tapi walau apapun...group aku tetap akan berhenti dan tunggu dia. Kat sini...Kantha slalu kata..."Dont worry Kantha is here" Pergh...cara dia cakap tu mcm hero hindustan. hahaha...tapi okay la...kami semua selamat smpai...in one piece. Haha..mungkin ada kot sorg dua terkena batu kat kaki....ada yg batu kene bontot....haahha...tapi...itu lah pengalaman....kan kan kan....

Smpai kat destinasi tu ada lak kolam air panas....kami semua mengambil peluang untuk merendam kaki...pergh...nikmat giler time tu...hahahaha....lepas tu..naek bas..dan kembalik ker Nur Pangsun....Kami makan petang...dan kemas barang....bersedia untuk bertolak ke Maktab Penjara Kajang....

Sampai kat Maktab Penjara Kajang tu...kami di beri masa untuk mandi...tukar baju...

Kat Maktab Penjara Kajang neh...ada pantang larang nyer..dari bangunan ke bangunan takley jalan2...kene kawad...t-shirt kene tuck-in, tudung kena pakai dalam baju. Pergh strict agak2 la jugak...tapi kalo korg tgk pelatih2 penjara yang ada kat sana...hurm...mcm agak strict dan kagum aku tgk diorg neh boleh jadik begitu berdisiplin. Diorg makan...takde sembang2...5 menet jek...pergh...

Bilik hostel dia...amat2 selesa...satu bilik dua org...ada tv..ada aircond...ada toilet dalam bilik...ada water heater...hahaha...mmg mantap...

Lepas dinner..kitorg ada speaker session....lepas tu..habes kul 1pg...then baru leh balik TIDO....

Esok! Kul 6.30 pagi kawad...so kena berkumpul kat bawah kul 6.15pg....wah wah wah...

Bersambung.....

1 komen:

nisha said...

pergh....hebat ar akak...
menarik ar....