Sunday, February 1, 2009

Gerbang Malam ~ Ipoh

Jumaat baru neh...balik ja keja..kami sekeluarga terus gerak pi Ipoh...

Kami bermalam di Hotel Heritage, Ipoh...

Sampai ja kat sana..kami pi check in...then terus pi makan kat Nasik Kandaq Nasmir..(eh btoi ka..rasa mcm btoi la kot...) Dia ada mcm ala2 dataran lak kat situ...mmg khas untuk kedai tu saja lak tu..mmg mcm agak best la tempat tu...so ..stended la makan nasik kandaq...mcm tak biasa nak makan apa kan...

Lepas dari makan kat situ..aku tiba2 teringat..sorang kawan lama aku dulu pernah bgtau..kat Ipoh neh..ada satu area...malam2 ada gerai2 juai barang..tapi aku tak brapa ingat apa nama tempat tu...so kami pown tanya la jat gefren adik aku (ehehhe...org Ipoh)..so dia bgtau...tempat tu nama Gerbang Malam...dekat ngan Kamdar...

So...berbekalkan maklumat tu...kami pown cari la Kamdar (guna Nokia Map..hehehe..)seb baek jumpa...

So, kami pown jalan2 la kat Gerbang Malam tu...okay la..ada banyak org jual handabag, purse, wallet, t-shirt, barang2 henset dan laen2...

Yang aku pasan...banyak t-shirt buatan sendiri neh..kalo ikut kata adik aku...mmg banyak t-shirt2 yang depa dok jual online kat myspace neh...asalnya dari Ipoh...tapi siyes la..banyak gak t-shirt2 yang agak cantek2...tapi biasa la...lengan pendek..so stakat aku nak buat pakai tido...malas la...hehehe...

Lepas pusing2...kami tak beli apapun..saja nak mai tgk2 ja..lepas tu...balik hotel...dan tido...konon2nya..nk bersiap sedia untuk hari esok...apa yang jadi...nantikan post akan datang....ahaks!!

5 komen:

Anonymous said...

salam...nice blog..kali pertama melawat blog awak..

Puteri Bunian said...

aku org ipoh tp tk penah pegi pun gerbang malam tu..huehue

Unknown said...

ahaks...ye ker..hehehe...stended la tu...

❀aRaBeLLa❀ said...

hi syae org ipoh..
emm mungkin kot sbb adik saya pon selalu beli tshirt "indie" nieh..hahah
kalo baju raye pon dibelinye tshirt gini..hahah

Unknown said...

aRaBeLLa..

owh...kira betul la eh..

tul2 tp kan...t-shirt2 kat situ..mmg lawa2...tapi sebab lengan pendek kan...stakat nak pakai tido ja...baek takyah ...hehehe...

satu lagi...mekaseh melawat blog sy...dtg2 la lagik yer...