Friday, February 20, 2009

Siapa gerangan tuan empunya kereta PHY xx ???

Tadi time balik keje..ujan..agak lebat la...sampai kan aku takley nk berjalan dengan machonya ke kereta...tapi seb baek..aku ada bawak satu beg galas yg ada fail plastik kat dlam tu...aku pown lipat2 sket...wat payung...

Dengan berbekalkan 'payung' tu...aku pown bergegas la berlari ke kereta aku...nampak2 je kete aku..ada sebijik kete yang parking betul2 sebelah kanan kete aku..

Sesampai ja aku di kereta...pergh...rapat sungguh kete neh parking ngan kete aku..sampai kan aku susah nk masuk kete...takper la..aku pown pelan2 la..sebab kete tu kete Merc yang mahai...aku pon berhati2 la bukak pintu....kang bercalar kete tu...naya aku...hahaha...

Dah la kete tu pasang signal kiri...maksudnya...ada org dalam kete...tapi cermin kete gelap..so tak nampak la...

Setelah aku masuk dalam kete aku...start enjin...pasang wiper...kete Merc yg bersignal kiri tu...masih di situ...

Masalah aku skang....kete kat sini di parking memanjang atau dalam erti kata laen...depan kete aku mengadap bontot kete org...dan blakang kete aku...ada kete laen ngah parking....sebelah kiri lak...ada divider jalan...so satu2 cara untuk aku keluar dari parking tu...adalah melalui sebelah kanan....

Tetapi...kete Merc tu masih megah berada di sebelah kanan aku sambil signal kirinya berkelip2...

Aku yg agak kurang sabar neh...membunyikan hon beberapa kali...sampai kan beberapa org yg dok menunggu ujan kat depan bangunan tu pown nampak...

Tetapi...kete Merc tu masih lagik megah berada di sebelah kanan aku sambil signal kirinya berkelip2...

Pergh...tension haku...

Setelah sekian lama menunggu dan membunyikan hon....aku dah agak ilang sabar....

Aku matikan enjin...melangkah kluar dari kete...bukak pintu blakang...amek payung...bukak payung...then aku pergi berdiri di depan...antara kete aku ngan kete Merc tu...

Setelah beberapa minit aku berdiri di depan kete tu...AKHIRNYA....seorang perempuan melayu yang berada di seat blakang...menurunkan cermin hitamnya itu...dan bertanya..."nak keluar ke kak?"...

Boleh tanya lak??? takkan la aku bunyik hon..terpacak depan neh...untuk suka2....

"Memang la nak kluar... nak buat apa lagik?" aku TERjawab...hahahha...kalo ikut kata hati yg waras neh...lebih dari tu aku nak hentak dia....

Dia pown "ok2" dia pegi seat driver dan ubah kete gi depan sikit....

Isk...mcm ni punya org pown ada? Harap kete ja besar...menyusahkan org...double2 park laks...

Kalo dah kaya sangat..mampu pakai kete Merc bernombor plat kan PHY xx, apa salahnya kalo masuk parking kat dlam kawasan EPF tu? RM1 ja sejam...kalo da bajet tak lama...mestila kena RM1 ja kan??? ni nk nyusahkan org?? yang turun tu driver lak tu?????

Laen kali..kalo nk double park tu...TOLONG la pikir sama pasal org laen...dan kalo anda yg menunggu dalam kete tu...TOLONG la PEKA sket...dah ada org masuk kete tu...mesti la dia nk kuar...takkan nak dok dlm kete je kot...

Lagik satu...pasal cermin itam lak...itu pown nyusahkan org...dah double park..cermin gelap...org tak nampak la ada org ke dak...lepas tu yg kat dalam tu leh buat bangang lak...skurang2nya kalo cermin tak gelap...kita nampak org dalam...boleh gak lambai2...

Ei!!! Memang geram la aku...Tolong la..walaupown pakai kete mahal2..jangan la nk nyusahkan org...dah time ujan!!!! Geram!!!

5 komen:

Anonymous said...

bravo dyana..kami pun sgt anti dgn org2 yg suka double park ni. sbbnya sgt la menyusahkan org. rela pusing 2-3x dari dok wat keje menyusahkan org ni...
tahniah2 atas ayat2 baek punya kat org tu...haha

diyana Farid said...

uik...aku paling tak suka, dia panggil hg KAK..??

*oh shitmen!*

kuang jaq punya keta..

Unknown said...

itu la pasai..

aku yg muda remaja neh..buleh dia panggey KAK?

mmg pown..isk isk...
kalo sapo jumpa kete bunguk tu...tolong sepak2 untuk haku...hahahaa

aida said...

patutnya hang ambik gambar dia tengah double park. then send kat web jpj. dia pun nanti susah nak kena p jpj setel siasatan n untung2kena saman.

Unknown said...

hahahha..masa tu ngah ujan...susah ar nk tangkap gambar time tu...

takpa2...aku terima nasihat hang...len kali aku buat...hahaha