Saturday, February 7, 2009

Kangar - Padang Besar - Pekan Rabu

Waduh2...hari ni aku telah di tempah khas sebagai driver...hahaha...

Aku mendapat tugasan neh...daripada seorang makcik aku dr KL...aku panggey dia Mama...

Dia sebenarnya datang Penang ngan Papa hari jumaat lagik...tapi dengan 2 tujuan...Mama nak pegi kenduri kat Kangaq...Papa nk pegi meeting kat Alor Staq...so..sebab tu la aku mendapat tugasan sebagai driver untuk hari ini....ahaks...

Pagi2 td...kami bertiga...aku, mak aku, Mama...pown bertolak ke Kangaq...

Alhamdulillah la..berbekalkan pesanan2 dari abah aku...kami pown sampai la kat tempat kenduri tu...jam 11.45tghari....

Dah sampai...apa lagik...makan la..kenduri tu...ekceli kenduri sedara2 Mama neh...kami tak kenai pown...so kami sibuk makan...Mama dok sibuk sembang...hehehe..stended la tu.... mmg kena lak...lauk2 dia mmg sedap...yg best tu...siap ada bubur pulut itam...itu mmg fevret haku pown....

Lepas dari makan kenduri tu....mak n Mama ajak aku pi Padang Besar lak...so...aku pown meneruskan kerjaya sehari aku sebagai driver neh....dan menuju ke Padang Besar...seb baek la...tak la ramai sgt org...tapi kan..panasssss yakmat...agak pening la haku kat situ...

Hurm..apa yg mak ngan mama beli eh...blaus, blaus dan blaus lagik...hahaha....cadar...tilam siam yg lipat2 tu...ampaian baju....beg balik kg...tuala2...dan laen2....

mcm agak banyak gak kan...hahaha..ya la...3 kali ulang pi simpan barang dalam keta...seb baek la kami pi tu bonet kete aku tu kosong....so...hampir penuh gak la mak aku dan mama borong....tu pown seb baek takdak periuk2 yg depa nak beli...hahaha...

setelah beberapa jam kat situ...banyak2 kedai masuk....aku...aku....beli suar trek je....satu ja pown...hahaha...kira yg banyak2 tu....tu ja aku punya...hahahha....ponat...

lepas habes pusing2...kami pown nak bertolak balik...so mcm abah aku pesan....nak balik...ikut signboard ke kangar ja...so senang ja...stret ja jalan tu...ikuttt ja...

on da way tu lak....mama kata...eh boleh pi pekan rabu dulu tak...hahaha....mak aku lak...bolehhh....kita balik kot alor staq...

so...sebagai driver yg berdedikasi...aku pown meneruskan pemanduan aku ke alor staq lak...haha...pi pekan rabu...

sampai sana...tadak parking.. aku pown kena la tunggu dalam keta...sambil mak aku ngan mama pi beli telekung, chopper dan kuah rojak mak bee...

Lepas tunggu....dah siap...aku pown memandu balik ke rumah...

ahhh...penattt...tak de amek gambar...sebab tangan asek penuh pegang barang...hahaha...

0 komen: