Tuesday, November 18, 2008

Tiada ku sangka...

Ahaks...bunyi konon macam sedey la sangat...ekceli...hari ni agak best la bagi aku sebenarnya...aku tak sangka..benda yang selama ni aku anggap membebankan...tetiba hari neh...menggembirakan haku...ahaks..nak tahu ke apa jadik?? meh nak citer...

Sejak dari YTT resign..aku terpaksa memikul tanggungjawab baru (bukan naik pangkat tau...gaji pun tak naik..isk isk). Aku dipertanggungjawab kan untuk menjadi champion (person-in-charge la...) untuk 2 software yang digunakan untuk department aku...satu untuk penyimpanan file (TFS) dan satu lagik..guna untuk bantu wat tax computation (MyCTax).

Aku sebenarnya tak brapa minat nak jadik sebab aku tahu banyak masa aku akan terbuang untuk buat keje2 neh...aku terpakse menten...kalo ada saper2 yang ada problem atau isu mengenai dua2 software tu...aku la kena tolong depa selesaikan...kalo aku tak buleh...baru la aku terpaksa mendapatkan bantuan daripada KL. Tapi selalunya mmg KL la yang tlg buat kan...hehehhe...

Setelah beberapa bulan aku cuba mengekjas diri aku untuk menyesuaikan diri dgn tanggungjawab baru...ada satu lagik tanggungjawab baru yang bos haku bagi kat aku....erm...ada kene mengene gak la ngan software2 tadik...ada ke dia suro haku menyetatkan satu tradisi baru...hahaha...tradisi ker...erm..blasah jer la...

dia suro aku send email tiap2 minggu bagi menghighlightkan kat sumer pengguna2 software kat ofis penang neh...berkenaan ngan tips2 atau simple2 function dalam menggunakan software2 tu..
bayangkannnnnnnnn giler tak...tiap2 minggu tu...kalo boley...tiap2 Isnin...pergh...mcm la aku neh tadak keja laen...erm...dengan rasa terpaksa nya...aku pun buat la...maklumla..bos suro buat kan...hahaha....ulang skalik lagik...dengan rasa TERPAKSA...hahaha...

erm...tiba2 minggu neh...tiada ku sangka...rupa2nya...bos haku da citer pasal praktis baru ne kat bos2 len kat KL...hahaha...n tadi diorg email aku..bgtau...kalo aku nk send email tu...tlg cc skalik kat sorg staff KL neh...(yang aku slalu kaco kalo ada problem)...

mcm biasa ...lepas aku draft...aku send...aku cc la bdk tu...tiada ku sangka....rupa2nya...praktis tu nak di jalankan di semua ofis2 seluruh malaysia...and depa gunakan email aku jugak untuk hantaq kat suma org...pergh....bangga gilaaaa....hahaha....mau tak bangga...benda yang kita buat...menjadik contoh dan jugak di hantar kepada satu malaysia..pergh.....kembang habesss hidung haku neh....

tak cukup lagik ngan itu...lepas dari tu...tetiba bos dari KL send email, cc bos2 kl dan jugak bos haku kat penang...ucapkan tahniah atas idea dan effort neh kat aku, manager dan bos haku...dan siap kata lagik..usaha2 mcm ni patut dijadikan contoh...perghhhhh skalik lagik...aku terBANGGA...hahahhaha...

p/s: maafla kalo post kali neh terlalu memBANGGA diri...hahahha...terlebey suda...hahaha...


10 komen:

wutsLeft said...

yaa....
terlebih sudah..
anyway.. tahniah laa..
ko kan bakal pemula tradisi baru..
cc kat aku skali k..
alaa.. bukan susah pun kan..
muahaha

Unknown said...

hahaha...mana leh cc kat ko...hahaha...bende neh untuk pengguna saja..and limited to staff jek...hahahaha....

MK said...

akhirnya.. u are smiling.. proud of you...

Anonymous said...

wah wah akak....jd orng penting tu...hehe..nanti bila dpt bonus lebih, jgn lupa ye belanja mkn...hahaha

zie said...

fuyoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!

Congrats de_are_na.....I'm so proud of you.....!!

cayalah....!!!

*bangga giler nie, patut la tengok happy mappy semacam je lately nie*

Unknown said...

to wutsleft, tun mamat n zie

thanks for the support...hahaha...mmg bangga neh..hahaha...

to nisha..

part blanja makan tu...kurang selera la dengar...hahaha...

Anonymous said...

finally....

erm,perh mang bangga giler r...
bkn senang kan nak dpt pujian2 dr org bkn melayu nie...
dah r di conquer oleh dorang...
mang patut la bangga...

so...tok meraikan kesuksessan k.diyana...
nanti 29 nie k.diyana j blnja KR...ngeh3..
(^,^)

Unknown said...

k.diyana..rasa bangga...bukan kaya..hhahahaha...

so untuk meraikan kebanggaan k.diyana ini...dengan bangganya menerima pelawaan aishah untuk membelanja kami di KR pada 29 ini...

tidak sabar rasanya untuk menikmati KR free itu..isk isk..

Anonymous said...

weeehuuu....hikhikhik........nak menyebok jugak!!! tahniah wahai akak diyana ku...hehe....tiba2 mcm terlebih up...paham2 ja la...hehe.......

p/s: tun mamat ni sapek ye...hehe..."akhirnya.. u are smiling.. proud of you..." caring2....hihi...

Unknown said...

maceh2 rose eh...hahaha...up lebey nampak...

tun mamat tu kawan baek akak la....hahaha...