Sunday, November 30, 2008

Diari hari2 cuti ku - Hari ke-5

Hari ni...hari Sabtu 28 November 2008, aku ada satu appointment yg aku terpaksa hadiri walaupun aku ngah cuti blaja....

Appointment pukul 11 pagi...jam 9.30 pagi..aku siap2 gosok baju...tudung..dan siap berpakaian...hehehe...makan breakfast (ahaks..baru nk breakfast..)..dalam kul 10.30 aku pun kluar la dari rumah...

Tepat jam 11 pagi aku tiba di destinasi yang di tuju...ahaks...sebenarnya bukan nak kemana sangat pown....ada appointment kat Kenny Rogers, Queensbay Mall untuk farewell Aishah..

Sedikit citer pasal Aishah neh...dia neh..budak VT ataupun budak praktikal kat ofis haku neh...dia masuk under audit...dia neh mmg spesis tak makan lunch (kecuali di belanja) hahaha...dan dia suka meluangkan masa dia waktu lunch untuk be'rehat' di surau....ahaks!

Okay...sesampai nya aku di sana...aku pun jenjalan...tgk persembahan asimo kat tgh2 queensbay mall tu...kejap lepas tu...nisha n haida pown sampai...depa tunggu kat depan Kenny Rogers...lepas tu sket..watak utama....aishah pun sampai...

Sementara kat depan Kenny Rogers tu...aku jumpa ngan member lama aku...Husna...eh silap...Cikgu Husna...ehehhe..kan ke lebih baek...erm...sempat sembang kejap..update sikit ttg diri memasing...luper lak aku nak bergambor ngan dia..isk isk...

Aku, Nisha, Haida, Aishah pun masuk la dalam Kenny Rogers, bak kata Nisha "kita kena chop tempat" ahaks...so kami pun masuk la "chop" tempat....sambel belek2 menu...pikir banyak2 kali nak makan apa...yg mana..isk isk...konpius2...hhahahaha...

sementara tunggu2 tu...Azizah sekeluarga pun tiba...then Mun pown sampai...dan sama2 tiba...Ros dan pasangannya...ahaks! so sumer pun dok belek2 menu yg mcm2 ada tu...dalam gambo ada...lepassss tu sket...baru Kak Miza sampai....hehehe...





Dengan tekun memilih makanan...

Lepas order makan...dengan budak amek order yg mcm blur...erm..silap..bukan mcm jer...MMG BLUR...hahaha..aku rasa bukan aku ja..suma org pown setuju...hahaha...

Sambil tunggu makanan...dok maen2 ngan baby aisya...sampai dia nangis...n daddy nya terpaksa lak 'menenangkan' dia...ahaks! ada aja2 aku neh...

Setelah tak brapa lama...makanan pown sampai.....isk isk...dia bawak mai side order dulu...then ayam...tapi yg best nya...kami order whole chicken...dia boh la 4 ptg ayam tu dalam satu pinggan..tapi dia buleh tak bawak mai pinggan makan untuk kami..isk isk..ingat apa ka...macam nak suro makan kenduri dalam talam lak...satu pinggan share ramai2..hahahaha...

kami ada order 2 ayam 1/4 ala carte black pepper...tapi sampai satu ja...4 ice lemon tea pown...sampai 3 ja..isk isk..mana tak kata BLUR...isk.,.masa abg tu datang hantar makanan..akupown bgtau la dia...abg...kami order 2 1/4 ayam tapi baru sampai satu ja...satu lagik 1/4 chicken ala-carte ngan 1 ice lemon tea....dia buleh repeat lik..."erm...1/4 satu...ala-carte satu eh.." waduh2...tensen...hahahaha...

masa sorg pekerja tu antar pinggan lak..kami suro dia angkat mangkuk kuah black pepper tu...dengan keayuan Nisha...hahaha...dia lak yg tanya..."nak tambah ker?" ahaks! itu la dia abg black pepper...hahahahah....kami pown..apa lagi...tambah ja la...lagik mau tunggu kan...ahaks!



Makanan2 yang kami makan..

Lepas makan2 maseng2 mengambil haluan masing2 wah2...ayat..mcm hapa ja...

Azizah sekeluarga, tak silap aku nak pegi SP melawat member depa...
Ros ngan Kalis, shopping2 beli hadiah besday untuk Ros...hahaha
Kak Miza ngan Haida ke PISA, karnival kerjaya...
Mun, menghala ke Alor Staq...balik servis keta...hahaha..
Aku, Nisha n Aishah, pusing2 tanpa arah tuju...ahaks!





Ekceli..kami ber3 tadak plan nak buat apa pown..so kami jenjalan..Nisha beli hadiah kawen untuk member dia...then kami pown plan nak tgk wayang...cite apa..ntah la..tgk la apa yg ditayangkan...

Kat depan wayang tu...kami memilih untuk tgk citer Twilight...agak best...nanti aku review citer tu k...lepas tgk citer..kami mendapat panggilan dari Haida...pegi makan dekat depan Seagate tu...pergh...makan kueyteow tomyam dia...agakkk sedap la...ahaks!...

Balik umah..da kul 7 da...ahaks...malam baru study..tu pun...lepas SEHATI BERDANSA..ahaks!!

9 komen:

Anonymous said...

yeaYYY....bangga menjadi pengomen pertama...hahahahaha......best kua hr tu..tapi duk jauh dr kwn2 yang lain...gambar tak byk......nak tgkp ngan kak diyana..nisha...baju ala2 tema sama..hehe...ape2 pn aishah....jgn lupakan kami ya :)

Anonymous said...

hehe...x aci tul rose ni..cepat btl...hehe..hg pa semua kena berterima kasih tau kat aku...sebab dgn 'keayuan' aku tu, kita dpt kuah lebih...hahahaha...br sedap tau...hahaha

Anonymous said...

eh, akak, x dakpun gmbr mkn2 kat seagate tu...yg kat pantai tu...bkn apa, nak bg ros jeles...hahaha

Anonymous said...

ekeelehhh...nisha ni...tak jeles la....(wpun lam ati ada gaks jeles...) owang da sampai bm da ni..hehehe......makaseh nisha...thank you...memang ada kuah lebeh menambahkan kesedapan dia...hehe.......pastu kami cilok skit cheese yang mcaroni cheese tu..uwaa...hikhikhik

Unknown said...

yg kat seagate tu...gambo dr henset haida...saya kan off henset...hahaha...ne ada gambo lagik...nanti la...mintak ngan haida k...

Anonymous said...

dyana, jumpa husna ari tu ek. cmne cikgu husna skg?

Unknown said...

cikgu husna...dah berisi skang neh...hahaha...nk kawen thn depan kot..dia kata bulan 3..nanti dia jemput dia kata..

Anonymous said...

xlupa la cik rose oit...
kami ingt nye...
kak diyana mane de org lunch time org blnje je...
xde pon hal sebegini...huaaaa...

Anonymous said...

eh lupa lak...
to everybody...
thnx a lot...
nice meeting u guys...
korang pon jgn lupakan kami disini kay...
sowi kak DF amek peluang wat wish sket...hehe