Friday, November 28, 2008

Diari hari2 cuti ku - Hari ke-4


Buat julung2 kali nya dalam tahun ni aku menggunakan cuti2 tahunan aku. Sebenarnya aku ni jarang sangat nak amek2 cuti neh...kalo aku amek pown..slalunya satu hari saja..erm...sebenarnya aku ada 14 hari cuti tahunan untuk 2008...tapi sampai november hari tu...aku baru je amek 3.5 hari...hahahaha....rekod la jugak..hahaha...

so aku mengambil kesempatan untuk menggunakan cuti 10.5 hari ini untuk study bagi mengambil exam ACCA pada 8 ngan 10 hb Disember ni...erm...tapi bila pikir2 balik..mcm tak cukup lak 10.5 hari tu...so aku amek lagi 2.5 hari cuti tanpa gaji untuk memastikan aku mempunyai cukup masa untuk study....ewahhh...cam gempakkkk ja bunyik nya...ahaks!

okay la..bawah neh adalah catatan ringkas setelah 4 hari bercuti...hehehe

Hari pertama - 25 November 2008 (Selasa)

Aku mulakan cuti aku dengan menyettlekan segala hal2 yag tertangguh slama ni...aku pegi ke bank muamalat...untuk mengupdate buku bank aku yang telah sekian lama tak update dari tahun 2003.buleh tak?? ahaks! brapa hengget ada dalam tu pown tatau...sebenarnya mula2 tu berniat nak tutup ja akaun bank muamalat neh...sebab malas la ada banyak2 akaun...tapi duit tak banyak gak...hahaha..tapi bila da pi check...amaun yang aku ada pown..agak signifikan...hahaha...dan atm kad pown maseh buleh guna...so aku decide untuk simpan lagi akaun neh...

Kemudian meneruskan perjalanan ker CIMB laks...hahaha...kat sini cam kelakar sket...aku kurang pasti pin number dia...so aku pegi ke atm untuk test...tak sempat boh pin number, atm tu da kata...kad tidak aktif...hahahaha...aku pun...berbekalkan segala keinginan untuk menyemak baki...pergi ke kaunter pertanyaan dia...sebenarnya mmg n k gi kaunter tu pon...sebab buku bank aku dah ilang pown...nak kena pi tanya...so pi la bgtau abg jaga kaunter tu...buku ilang, kad tak aktif...camno neh...hahaha...stended la..isi2 borang...erm...abg tu ckp...kalo nak bg akaun aktif...kena withdraw duit sikit...masa tu mcm tersentap kejap...sebab camno nk withdraw...brapa hengget pown tatau la ada kat dalam tu...kebetulan masa tu...aku terbuat lak muka blur kat abg tu...then dia pown cepat2 kata...singgit pown takpa...aku pown..ooo ok2...singgit dah la...

lepas tu kena naek tingkat, amek number untuk aktifkan akaun...sambil2 nunggu tu...mak tanya...ada brapa hengget sebenarnya...aku bgtau mak...ntah la...lepas tu mak cdgkan aku tambah la sket duit dlm akaun tu..bukan apa...takut duit dlm tu sikit sgt...hahaha...aku pown..okay la...cek2 purse...ada la RM100...aku pun isi borang...tambah RM100...

lepas settle sumer urusan2 mengisi borang...aku dapat la buku bank haku...hahahahahha....setelah tambah rm100 dan withdraw singgit...ada balance RM136....hahahaha maknanya sebelum neh ada RM37 ja...seb baek tambah..kalo dak..sedey tgk balance tu...hahahaha

lepas dari tu...aku pi potostet notes aku dan jugak pi giant prai ngan mak...mak nak beli brg2 dapur...tghari balik umah...balik study...hahaha

Hari kedua - 26 November 2008 (Rabu)

Tak pi mana2...duk umah study ja...perghh bunyik cam best la sangat...hahahha

Hari ketiga - 27 November 2008 (Khamis)

Hari neh abah nak hantar kete gi cat...so aku kena ikut abah..amek dia balik..hahaha...so dari pagi...gi amek abah kat BM...lepas tu satu supermarket baru kat situ...dulu Billion...tapi da lama tutup...skang neh Kam Far...rasanya la...btul ke nama dia eh..agak2 jer la kan..ahaks!

Lepas tu...pegi pejabat pos Care4.

Lepas tu..gi CIMB lagik skalik..sebab abg tu kata....kad neh kena tunggu 24 jam lepas diaktifkan...so aku pown pegi je la...isi borang...naek atas...settle2...seb baek tak lama sangat pown...

Selesai keje2 haku...kami pown balik umah....aku...study ler...hahaha...

Hari ke-empat - 28 November 2008 (Jumaat)

Hari neh kena amek adik aku...dia dah habes spm smalam...so kononnya sebagai kakak yg baek..aku TERpaksa la pi amek dia..hahahaa...lepas antaq hadi pi kelas (kena hantaq sebab keta tadak, abah pi SP)...kami pown pi amek dia kat Tepeng tu...amek dia...balik....n skang tghari ada kat umah...ngah taip blog neh...

ptg neh...tadak plan apa...cuma nk pi beli donut kat Nash Donut ja kot...

esok nak pi farewell aishah laks...kat Queensbay...hahahaha...okies2..nanti citer len...ahaks!

1 komen:

Anonymous said...

wah wah....rajinnye akak study yer...=)