Friday, November 21, 2008

Food from Kapitan...

Minggu lepas...aku dan ofismet aku nampak ada bdk2 yg order chicken tandoori ngan roti nan dari Kapitan...tertarik ngan rupa nya...kami pun dah nekad akan membuat delivery order pada minggu ini...

So langkah pertama semalam...aku mendapatkan menu dari bdk2 tu...menu dia...mcm kat bawah neh...


Rancangan asalnya...aku dan geng2 haku ja...skalik ramai pown nak tumpang skalik..tak kesah pown...sebab masing2 bayar sendiri kan..bukan susah sangat pown....
setelah mengutip2 order....sumer skalik seperti berikut:-
Chicken Tandoori - 9 set
Garlic Naan Tandoori - 1 set
Cheese Naan Tandoori - 1 set
Claypot Beriyani - 1 set chicken & 1 set mutton
Kiranya dalam 13 orang makan gak la....
Hehehe..kami telah menyerahkan tugas order2 neh kepada kak Miza...
Setelah kak Miza order...dia bgtau la kat kami suma...dia suro deliver by 12.30....so okay la..kak Miza order tu dalam kul 11 gak ar...setelah mendengar kak Miza dah order...hati rasa berdebar2...ahaks..sebab kelaparan sebenarnya...
walaupun haku neh breakfast tadik dah bantai nasik lemak ikan sebungkus...pulut udang size besar 2 bijik...tapi bila tringat kat tandoori tu...isk isk...dan2 ja lapaq...hehehehe...
masa yang dinanti telah tiba....tepattt jam 12.30...tapi kak Miza kata lum smpai lagik...tak pa la..kami semua menanti dengan penuh debaran...ramai yang dah mula bersedia..bancuh air...cari sudu ngan garfu...amek tisu....tapi...makanan yang dinanti kan..tidak kunjung tiba...isk isk...
dari jauh...aku nampak kak Miza mai jalan kat aku...sambil tersenyum simpul...dia kata tadi depa tu dah call...kata on da way...tapi tatau la awat tak sampai2 lagik...hahahaha...kelakar...masa tu
dah pukul 12.45...semua dengan penuh harapan tgk kak Miza lagik...hahahah...
last2 kak Miza kata nak call lagi skalik....ini part yang best tu...hahaha...
kak Miza: tadi saya ada order delivery untuk bangunan KWSP..
Kapitan: Ya..ya..
kak Miza: kenapa belum sampai?
Kapitan: apa?
kak Miza: saya nak tanya...kenapa order saya blum dapat?
Kapitan: apa?
kak Miza: saya punya order kat bangunan KWSP neh..kenapa tak dapat lagi?
Kapitan: ok...
kak Miza: apa ok? saya punya order bila nak sampai
Kapitan: mau kansel?
hahaha...masa neh aku dah nak gelak terbahak2 dah..tapi mmg hampeh tak paham bahse la mamat Kapitan neh..hahaha...lepas tu ada lagi yang kelakar neh..
kak Miza: saya order dari bangunan KWSP tau..
Kapitan: ya...yang untuk 16 orang tu kan?
kak Miza dah terpinga2,...hahah sebenarnya bukan untuk 16 orang...tapi bangunan KWSP tingkat 16..hahahahahha..mamposss...
setelah habes 'perbincangan' kak Miza ngan mamat Kapitan tu...berjaya jugak kak Miza menyampaikan mesej kak Miza yang sbenarnya...haahaha...hebat kak Miza neh...
untuk lebih slamat..kak Miza mintak number phone delivery guy tu...dah kak Miza call..ada pulak dia kata dia kat Citibank nyer bangunan (bangunan sebelah)...dia suro kak Miza jalan pi sana..pi amek...hampeh nyer mamat...
kak Miza paksa gak dia mai sini...and hantaq sampai tingkat 16....hahaha...kul brapa dapat makanan tu??? kul 1.30...hahaha...lapor giler...
punya la lapar...dapat2 makanan terus blasah jer...sampai lupa nak amek gambo...hahaha so mahap la yer...bercerita dengan penuh gayanya mengenai ayam tandoori....rupanya langsung tak diberikan...hahaha...seb baek gak la agak sedap ...kalo tak...mmg nak ngamuk...
azizah kata...len kali leh order lagik....ahahhaa..aku ngan kak Miza gelak besar...kak Miza kata buleh...tapi dia tamau order...pressure woo...
itu jer la pengalaman makan chicken tandoori...apapun...sedapp...hahha...kenyang sampai malam...
p/s: haper la aku neh...order makan pown leh jadik citer...hahahahaha...hampeh!

8 komen:

Anonymous said...

nak jugak.....hehe...tgk mcm sedap je...

Unknown said...

mmg sedappp pown...hahha...tapi tak habes makan pown...banyak sgt...ahaks!

cuma yg tensen sebab lambat tu je la...len kali order kena bgtau suro anta kul 11 ke...baru sempat kot lunch kul 12...hahahah

Anonymous said...

haha nisha aku pung nak2 gak..takpa nnti kita balik opis ajak depa order gak la ayam2 come ni...

Anonymous said...

hehe terer la kak miza handle org2 kapitan ni..hehe mesti ade blaja bhasa diaorg ckit2..haha leh la kak miza apply keje kat kapitan pasni..haha

zie said...

memang sedap wei........nie masih terbayang-bayang....i bawak balik utk hakimi pung, terus tinggal aisya...terus makan...cukup impressive...

tapi kenapa kiter asyik order jumaat sajer eh? soklan nie diposkan oleh che ros kita...

next time i nak makan beriyani kambing dier plak la...

Unknown said...

hahaha...tapi saya tau...konpem kak miza serik nak order kan...lepas neh..suro haida take over lak bab2 order kat kapitan neh...hahahaha...kita kena bagi peluang kat org len sama kan...hehehe...

erm..order je la hari apapun...buleh saja...ahaks! saja syok wat mcm hari jumaat tu mcm nk meraikan sesuatu...ahaks!!

Anonymous said...

nakkkkkkkkk.......huhu...haida ni rajin la lani bagi komen..mentang2 la agilent dapat surf tenet...hihi

Anonymous said...

weh cik ros ni pecah rahsia lak aku surf tenet kat mana...haha pasni bagi cik ros lak deal dgn abg kapitan kak diyana, dia nak sgt deal dgn org2 tu..hehe kan2 ros kan??