Saturday, January 7, 2012

Sembang sepintas lalu..

Takde bende sangat yang aku nk update...

Khabar hari ni agak mengejutkan aku..
Sepatutnya hari ni merupakan satu hari yg amat di syukuri dan disambut dengan gembira..

Tidak ku sangka sesuatu seperti ini akan berlaku..
Sungguh tidak ku sangka...
Tapi apa lagi boleh di kata..

Apa ertinya bila seorang ayah tidak hadir pada majlis aqiqah anaknya sendiri?
Tiada lagi kah kasih sayang ayah itu kepada anaknya itu?
Andai kata ketidakhadiran itu kerna dia ada urusan kerja atau urusan2 lain yang lebih penting..
Mungkin masih boleh di maafkan..
Tapi jika seorang ayah tidak dapat hadir ke majlis aqiqah anaknya sendiri kerana 'urusan2 lain'..
Apa nak di kata..

Mungkin juga di waktu ini..
Ramai akan mengatakan pada aku..
Cuba la berfikiran positif..
Seperti yang aku blaja dulu..
Untuk bersikap 'husnu-zan' iaitu berprasangka baik..
Tapi..

Maaflah andai aku tersalah kata..
Mungkin aku bukan siapa2 untuk membuat komentar seperti ini..
Ini hanyalah luahan hati aku..
Sesuatu yang telah membuat aku rasa terkilan amat sangat hari ini..

Kita manusia..
Yang sering melakukan kesilapan..
Jika kita kembali menghadapnya..
Memohon maaf padanya..
Insyallah pintu taubat akan terbuka..
Tetapi..kesalahan pada manusia..
Perlulah kita memohon ampun dari orang itu sendiri..
Wallahualam..

0 komen: