Friday, June 18, 2010

RISIKan menjadi TUNANGan...

Ini alkisah berkenaan dengan seorang kawan aku yang telah menukar status dari 'risik'an orang kepada TUNANGan orang..chewahh...

Alkisah bermula pada suatu pagi yang indah, ketika aku sedang enak di buai mimpi..terjaga ku dari tidur yang lena...(aik..mcm lagu..hahaha). Aku teringat..eh hari ni bukan hari ahad yang biasa..bukan hari ahad normal yang aku buleh menggolekkan diri dan bersantai dalam bilik aku yg best neh..

Mengingatkan peristiwa penting yg akan mengambil tempat pada hari ni..aku pun menggagahi diri aku..untuk bangun dan bersiap untuk mandi..aahhh..lupa pulak aku..maklong aku sekeluarga dari Terengganu masih ada...Mama dan Papa pun ada lagik..aku pun cepat2 la nk mandi..tp bilik2 air da di hijack..huhuhu..so kena tunggu nk bratur lak..haih..hehehe ramai kan..suma pun ada agenda masing2 hari neh..hehehe..

Dah siap mandi sumer..baru nk bersiap2 lak..phone aku berbunyik..alamak..aku tak siap lagik..hahaha..aku pun suruh depa pi dulu..

Setelah aku siap2..aku pun ditemani mak aku (yg nk pergi market) dan driver..Hakim..hantar la aku ke destinasi yang aku tuju...tak laen dan tak bukan..sebuah kedai yg tersergam indah di Bandar Sunway..(wah2 indah ker..hahaah) iaitu kedai A TU Z...hehehe..

Aku pun naik la tingkat atas seperti yg diberitahu oleh org kedai tu..carik punya carik..jumpa la..kawan aku sorg (Nisha) yg dok sibuk belek2 baju kat kedai tu..dan seorang lagik kawan aku (Haida - watak utama hari ni) yg sedang di mekap itu..

Sedang sibuk di mekap..aku ngan Nisha dok sibuk bergosip, makan dan minum..kejap jek wajah Haida da siap di mekap..then dia pun bersiap2 tukar baju..cantek la kawan aku sorg neh...

Da siap da..kami pun turun ke bawah...huhuhu..shopping last menet..ngeh ngeh ngeh...


Selepas shopping sket2..kami pun gerak la ke lokasi utama..yakni di Kuala Juru..sesampai di sana..nampaknya begitu ramai yang sudah menanti..hehehe bukan kehadiran kami semua tapi..watak utama la..ahak! dah cun da anak pakcik Yahya neh..hehehe..

Sesambil menunggu tu..kami ada la tolong kakanda Haida untuk touchup sket2 hantaran dan siap2kan sikit la..dan tak lupa jugak..sempat la jugak berposing sekeping dua..hahaha..lepas posing2..kami pun tunggu la lagik..perghh..letey..hahahha..sowi la haida..tapi penat gak ar menunggu..bukan apa..sampai tatau nk wat apa dah...habeh posing da neh..ahaks!!



Lepas habeh2 tgk hantaran tu..tgk2 lak..isk2 genap (untuk yg tak tahu..hantaran kena ganjil)..so kami pun berpikir2..mula2 plan nk cabot satu (hahaha..kita ja tau kan yg mana kita tringin sangat2 nk cabut..) tapi tak mendapat keizinan lak..hahaha..bonda Haida da bersuara..

So setelah pikir2..memandangkan masa yg masih terluang neh..aku ngan Nisha pun kuar la jap..gi bli kek..hehehe..(seb baek la umah Haida neh tak jauh mana dari AutoCity). So kami mmg target la pegi ke Secret Recipe..

Sesampai kat situ lak..rupa2nya tak bukak lagik..tapi kami bgtau..kami nk bli kek ja..bdk lelaki yg dok susun meja tu..dengan baik hati nya benarkan kami masuk..so kami pun order2 la...kami order kek Choc Moist..itu pun dipilih setelah penat berfikir pros and cons bagi stiap pilihan2 kek yg ada...wah2..sempat lagik tu..


Lepas beli kek...kami pun kembali ke rumah Haida..time tu..cik Rosie pun da sampai...hehehe..

Tiba2...chewaahhhh banyak la punya tiba2..hahaha..lepas tu..rombongan pihak lelaki pun tiba..kami pun konon2 ayu la..dok dalam bilik..lepak2..

Lepas tu..upacara penyarungan cincin..chewahh..bukan lord of the ring...tapi OWNER OF THE RING...hehehehe..ENGAGEMENT RING...wahh..best tuu...

Setelah habis upacara penyarungan cincin..mcm biasa la..ada la makan2 sket...kami memberi laluan kepada rombongan pihak lelaki untuk makan2 dulu...


Lepas jaaa depa pakat balik..kami pulak...MAKAN!!! hehehehe...

Apapun..aku nk ucapkan TAHNIAH dan SELAMAT MENJADI TUNANGAN ORANG kepada cik HAIDA...

2 komen:

haida said...

huhu thanxxx PA2 ku yang rajin..hikhik sian lambat mkn aritu..

nisha said...

macih macih...x pa..x pa...janji dpt mkn...hahahaha....