Saturday, June 12, 2010

Aku dan kenduri lagik: Hanie dan Zaryl

Hari ni 12 Jun 2010.

Hari ni kenduri kawan AlMashoor aku..Hani Radiah n suami nya, Zaryl..

Wah..ayat aku mcm nk buat karangan ja..hahaha..

Okeh..aku telah menerima arahan (arahan ok..hahaha..)untuk berada di butik pengantin Impian Kasih lebey kurang jam 12 hingga 1 tghari. So, dalam kul 12 tghari, aku pun gerak la ke butik pengantin yg telah diberitahu...tapi oleh kerana jaraknya yg terlampau dekat..aku da sampai kat butik pengantin tu jam 12.05tghari. Hahaha..

Sesampainya kat sana..aku terkesima seketika..tak sangka aku nampak banyak giler (maksud aku sangat banyak yer) pasangan2 pengantin..macam2 kaler..putih, merah, biru, maroon and etc..

Aku pun mencari di celah2 keramaian itu..dan aku ternampak pengapit Hanie, Bailah. Aku pun lepak2 la ngan Bailah sambil menunggu pengantin2 di mekap. Sambil2 tu sempat gak dok sembang2 ngan Zaryl (ntah hapa2 ja dok stage freight..patut wat kenduri kat dewan..baru merasa nek stage..hahah).

Dalam lebey kurang kul 1 lebey..da siap da kedua2 pengantin neh..wah2..sesi fotografi yg tak rasmi pun di adakan...fotografer pun..tak len tak bukan..adalah aku sendiri..muahahha...so aku ada gambar2 ekslusif pasangan pengantin di butik pengantin..ahaks! (saper nak sila mintak yer). Bailah da gerak ke rumah pengantin bersama2 ngan fotografer rasmi..hehehe

Time ni yg best neh..hahaha..aku (selaku driver) pun kluar la ngan Hani n husband. Elok2 turun dari butik pengantin tu (owh lupa lak nk bgtau...butik tu dok kat tingkat 1..sebab tu kena turun..heheh), paksu si Zaryl pun call...bliau dan kuarge bliau terlepas simpang dan skang berada di depan megamall..untuk mengelakkan mereka lebey tersesat..kami pun pergi la amek (another fakta..butik pengantin tu depan megamall ja).

Lepas amek (diorg ikot kete aku la), kitorg g la berkumpul dekat depan petronas..then gerak kat depan Adamson Inn, then da sumer pun cukop kat situ..kami pun gerak la ke rumah Hani yg tak smpai 5 minit dari situ..ahaks!

Dengan parking yg reserve dan pengapit yg da menanti, aku pun park la kete aku. Elok2 jer pengantin turun, pengapit lak bukak payung, ujan pun turun..huhuhu...so berguna la payung tu sebagai perlindungan bagi pihak pengantin...hehehe..

Sesampai kat situ, aku juper Puan Ayu..dok layan2 sembang2 ngan dia..walaupun pengantin ngah enak menjamu selera bersama kuarge bliau..hahaha..

Lepas sembang2 ngan Ayu, dan dia pun bergerak pulang...aku pun baru nk amek nasik dan menikmati la sensorg...huhuuh...aku yg tanak join sebenarnya sebelum neh..hehehe..

Sehabisnya pengantin makan...depa pun gerak masuk dalam..dan apa lagik..upacara fotografi rasmi + tak rasmi pun bermula..hahaha...

Dalam dok tunggu2 tu..jumpa jugak la ngan Puan Jasmah dan Puan Linda bersama encek2 suami mereka..hahaha.

Lepas tu aku pun ballik..penat wehhh...


Apapun aku nk ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU kepada pasangan HANIE & ZARYL. Semoga berbahagia ke akhir hayat..huhuhu...

0 komen: