Thursday, October 29, 2009

Tolonglah dengar cakap aku!

Banyak perkara yang bermain di minda aku skarang neh..
Banyak perkara yang berlaku yang membuatkan aku berfikir...

Adakah selamanya aku akan macam ini? Nasib diri aku takkan berubah andai aku sendiri tidak membuat perubahan kan? Tetapi..perubahan apa yang aku mahu lakukan? Soalan yang takkan pernah ada jawapannya...

Ada yang tanya..
"Sampai bila nak keja kat situ? Taknak resign kah?"
"Kalo nak tukar keje..nak keja apa lak lepas neh?"
"Bila nak kawen? Takkan tak laku kot?"
"Keta ada..umah ada..bila nak kawen?"
"Ko neh mcm takde life jek? balik2 dok umah..."

Persoalan pertama: Penukaran kerja



Aku rasa aku dah selesa dengan kerja aku skarang...tapi takkan sampai bila2 aku nak kerja kat sini..perlu ada perubahan dalam hidup..baru la mencabar..kalo tak, macam bosan ja. Bukan apa, kadang2 bila kita dah selesa ngan sesuatu perkara menyebabkan kita susah untuk membuat pertukaran ataupown perpindahan...

Ah..persetankan semua itu..aku akan bekerja di sini..selagi aku masih selesa..aku selesa dengan majikan aku skarang..aku selesa dengan kawan2 sekerja ku sekarang...aku juga selesa dengan kerja2 aku skarang...

Andai kata suatu hari nanti, suasana berubah...aku mungkin kena mempertimbangkan semula situasi skarang..

Ramai yang kata..kerja skarang teruk..slalu balik lambat..Hurm, bagi aku, aku seorang yang agak workaholic, jadi aku tak kesah sangat bab2 balik lambat ataupown bawak balik keje ke rumah. Mungkin juga sebab aku bukan ada benda laen nak buat selaen dari keje...hehehe...

Persoalan kedua: KAHWIN



Wah..terlalu ramai mengutarakan persoalan ini kat aku. Aku sendiri tiada jawapan. Mungkin jodoh aku belum sampai. Mungkin tengah menyorok kat memana kot. Hurm..biasa la..aku neh kan ppuan...bukan aku yang nak meminang anak teruna orang...tapi sebaliknya aku yang nak kena tunggu di pinang orang kan...so..tunggu jer la..

Ada yang kata..kena berusaha..baru kan bertemu jodoh..Hehehe..nak suroh aku wat apa? Iklan kat surat khabar? Iklan kat blog neh? Hahaha...atau pown buat HARI TERBUKA JODOH..sambil wat majlis makan2 kat umah? Hehehe...

Kepada kengkawan aku yang meng'ambil berat' tu..dari melontarkan kat aku persoalan2 neh..lebih baik korang doakan moga2 aku cepat bertemu jodoh...moga2 cepat la aku kahwin k...

Tapi kan..manusia takkan pernah puas hati..nanti da kawen...sibuk lak tanya...bila nak dapat baby? Huhuuhuh...biasa la..manusia tak pernah puas..kan?

Persoalan Ketiga: Takde life kah aku?



Aku tak rasa aku neh takder life. Mungkin sebab selama neh aku terlalu lama spend time kat luar rumah. Dari Form 1 aku duduk asrama, sampai ke UIA lah..hampir 10 tahun. So, apa salahnya kalau masa yang ada skarang neh, aku lebih banyak luangkan bersama2 keluarga aku, kan? Lagipown, kalo (insyallah) lepas neh aku kawen, aku tak dapat da nak spend masa macam skang ngan famili haku.

Ntah la, mungkin aku anak sulung kot, bagi aku, aku amat pentingkan keluarga aku. I love spent my time at home with my family. Lantak la orang nak kata apapun...kan kan kan?

Panjang lak aku membebel kali neh..sebenarnya kesedihan peristiwa kehilangan laptop neh..maseh ada...hehehe...

6 komen:

Anonymous said...

sian ilangh laptop..
ader pc fair pi bli lagik..

ermm sedey gak dengo luahan ati awak yer..

apepun Allah da ciptakan sesuatu yang terbaik utk awak dan setiap ummat Nya...insyallah...

Unknown said...

anonymous: bayar bulan2 pown tak habeh lagik..tunggu habeh bayar dulu ar kot..hehehe...

amin...

ct hani said...

sabar ek dyana, biar la apa org nak kata. janji kita bahagia dgn hidup kita. kalo nak dgr kata org2, mmg leh mati kita dibuatnya. mati sbb tekanan perasaan...haha

life hgpa skg dah ok apa. hgpa mgkin rasa cmtu tp kat luar sana, mgkin ada ramai yg mengagumi hgpa sbb at least u got everything( at least 4 me la..honest ni)umah, keta, family, decent job.jodoh..akan dtg juga. cuma belum masanya je.lebih baik dari kawin tp idup xbahagia or berantakan(mandai2 je...huhu)

p/s:hope km bukan antara org yg tanya soklan2 cmtu kat hgpa.kita serupa saja.tp hgpa better ckit dari kami. so be thankful to Allah dan takyah fikir lagi cakap2 org lain.

Unknown said...

ct: heheh..thanks for the comment...mmg pown..bila pikir2 balik..kami rasa okay jer..tapi biasa la...hehehe..

erk..jangan la sampai mengagumi kami...huhuhu...

intan Norafzan said...

biasalah tu diayan...nama pon manusia..mana penah puas hati dengan org len...hng fikir la lojik la... takkan hng nak kawen sebab nak tutp mulut org??? hello...kalo kawen pon org2 y dok kepoci tu nak bg hng duit ka? xkan..so lebih bek hng senyap n wd derk je....
rileks la beb...jgn sedih2 k hehe

Unknown said...

intan: tu la pasal..mmg ngah persetankan saja mereka2 itu..hahaha...