Wednesday, April 22, 2009

Hurm...yesterday is not just another day...

Yesterday...atau semalam...adalah hari terakhir manager aku bekerja...
Dia resign dari jawatan itu untuk meneruskan kerjayanya sebagai seorang suri rumah tangga dan ibu yang berjaya...
Sungguh murni bagi aku niat tu kan...

Hurm...dia adalah antara manager terbaek yang pernah aku keje...dia dah jadi bagaikan 'sifu' aku...
Dia banyak mengajar aku mcmana untuk buat kerja dengan lebih baek...
Dia juga sering menasihati aku..bagaimana nak melalui hidup2 yang penuh cabaran di ofis ini...hehehhe...jiwang lak ayat...

Tapi betul...hurm...camaner la agaknyer keje2 kat ofis neh lepas neh...direct under senior manager...mau kene sembur slalu aku neh...isk isk...
Ntah la...memikirkan apa yang bakal mendatang di masa depan membuatkan aku makin lemah untuk melangkah dan mejejakkan kaki ke ofis..hurm...mcmana eh...

Tapi naseb baek la..dengan kawan2 ofis yang ada...jiran2 tempat duduk aku neh...kawan2 lunch aku...hurm...ku gagahi jua...

Ini semua rasa yang lahir dari lubuk hati ini...

Bukan apa...kadang2 sakit hati jugak bila orang kerap menyatakan aku takde masalah untuk kerja di sini...aku amat sesuai kerja sini...aku boleh pergi jauh...aku hebat...aku efisen...

Sejujurnya...aku tak suka..sebab apa yang aku buat...adalah memikul tanggungjawab aku...org bayar kita gaji untuk buat kerja neh sumer..so kenapa pulak aku hebat? Ayat2 yang di atas tadi...bagi aku..bukan pujian..tapi lebih kepada perli dan bebanan..

Ada yang berniat nak perli...ada yang berniat menambah tekanan dan bebanan aku...

Dengan gaji yang sama...disebab kan aku neh hebat kononnya...aku kena wat kerja lebih dari orang laen...di manakan keadilan? Disebabkan aku efisen...orang laen wat 1 kerja 1 hari...aku di minta untuk menyiapkan 2 kerja satu hari....andai aku tak dapat complete...orang akan komen.."prestasi dah menurun"...

Benci la...aduhai...camana nak mengharungi hari2 depan..tak siapa tahu...cuma kita mampu berdoa dan mengharapkan yang terbaik untuk diri kita...haih...

Ini belum masuk bab jodoh lagik neh..hahahah...

0 komen: