Wednesday, January 6, 2010

aku dengan tugasan baru di tahun baru

Hari ni baru hari ke2 bekerja di tahun baru 2010 neh. Tapi aku pun tatau la naper, hari neh mcm agak hampeh la..hahaha..

Aku baru di beri tugasan baru..untuk format, install dan set-up id untuk budak2 baru masuk dan jugak budak2 praktikal. Tapi aku kena buat untuk department aku ja. Bukan apa, dulu department aku tadak person-in-charge, so, kami slalu dok kaco budak2 len. Hehehe..lagipun masalahnya..bdk2 len slalu kuar opis so kdg2 cam susah la jugak.

So, skang neh, depa suh aku la wat benda2 neh suma..

Semalam, 3 bdk praktikal ngan 1 senior baru masuk keje. So, aku sepatutnya kena pastikan yg sumer da ready sebelum depa masuk. Tapi masalahnya, sumer pakat2 dok cuti, aku pun takley nk buat apa. Seb baek ada la sorg neh, dia dok tolong follow up la..check sana check sini. Hehehe..
Sampai je ofis pg2 td, tak sempat apa2 aku da kena tembak..huhuhu.."kenapa id tak siap lagik?" "kenapa lum set-up komputer untuk diorg lagik?" Huhuhu...ilang mood aku nak keje pepagi..nyampah jek!

Yang bestnyer lak, mamat yg dok tlg haku semalam, leh lak tak dtg ari neh..huhuhu..aku terpaksa la pi tanya2 org len..seb baek, sorg manager tu dia bgtau, id tu lum dapat lagik dr kl, so kita mmg takley buat apa2. hehehe...lega gak, tetambah lak manager tu jawab kat aku depan2 pompuan yg dok nk marah2 aku dr semalam..hehehe...

Sebelum lunch sket,diorg da emel id tu. seb baek diorg bgtau soh tanya2 sorg lagik dak neh sebab dia pun kena wat untuk department dia. bdk tu da terer la,aku ja yg dok merangkak2 nk buat. Huhuhu..




So aku dengan tersangat la lembab, cuba settle kan 4 desktop. Seb baek gak satu tu ada error, depa da call supplier suh mai tgk komputer tu..so aku set-up la 3 komputer itu dengan penuh kesabaran.hahaha..

Tapi sian bdk tu la.. sket2 aku kaco dia. kejap2 aku pi tanya dia..mcm2 soklan lak tu..cam soklan kurang pandai pun ada gak..hehehe

Lepas lunch lak, aku sambung lagik, dok set-up Lotus Note la, install printer dan jugak install software2 yg nk guna untuk kerja seharian. Pergh..giler penat. Habes sehari neh dok ngadap bende tuh ja..boleh tak? keje aku satu pown tak siap..huhuhu..

Tapi at least okay la coz bebudak tu sumer leh start wat keje esok. Hurm keje aku je yg tak settle. Tapi yang mcm best, aku rase mcm banyak gak ar aku blaja ari neh..hehehe walaupun takde kene mengena ngan keje langsung..hehehe..




Gambar ini sekadar perhiasan saja: gambar neh waktu aku ngan alisya ikut yayah prektis driving..pergh..tatau brapa org dia hampir nk langgar..hahaha

0 komen: