Monday, March 16, 2009

Apa yang dah berlaku kepada aku???

Hurm...apa eh...lama tak update blog..bukan apa..banyak sgt benda nk di settle kan...

Beberapa benda yang aku nk update:-

1. Adik ppuan aku..dah dapat result SPM dia..9A...hebat kan adik aku...hahaha..itu la...otak apapon aku tatau dia neh...okay la..dia amek result ari Khamis ari tu...skang da balik Shah Alam da...uitm bagi cuti seminggu jer...hehehe..

2. Hari Sabtu lepas aku bawak CT pi tgk anak Puan Zuraida kat Tg Tokong...dah 2 bulan da..baru aku leh dukung...hehehe..da besar sket...tapi kan...tetapppppppp susah nk senyum...dahi tu...kerut tak habeh lagik...hahaha...tu la Zuraida..apa la hg dok buat tatau...

3. Hari Ahad...aku ikut rombongan pengantin lelaki (Faisal) ke rumah pengantin ppuan...hurm...beberapa kejadian yg kurang disenangi berlaku la...kami diberitahu untuk sampai di rumah pengantin jam 2 ptg...dah sampai situ...dalam 7 bijik keta semuanya...kami pown berkumpul dan berarak ke rumah pengantin...aku bawak satu hantaran..perfume...

Dengan cunnya dok berarak time panas terik tu...boleh pulak..berhentikan kami kat tgh2 jalan tu...sebab nk tangkap gambar la..renjis2 apa ntah...panas gilaa ar time tu..merelit da muka2 suma...dalam 10 menet berjemur...kami pown teruskan berjalan...terus di arak ke dalam rumah..pelamin dia dalam umah..kat ruang tamu...

Yang ni lagik best...masuk2 ja penuh gila org kat dalam tu...dengan bestnya...depa suro kami masuk...masuk...last2 dekat dengan dapur kami ni duduk..hello..kami ni rombongan pengantin lelaki tau...aper daa duduk dapur..adik bradik depa lak yg dok depan2 pelamin..konpius aku...

So..dah duduk dapur..dok tunggu lak depa renjis la..tangkap gambar la..posing mende ntah..ramai lak tu dok merenjis..lapar da neh..isk isk...lepas2 tu lak..wat lak upacara tabur duit and cokelat...not bad la..budak2 suka..tapi..kepala kena duit syiling..perghh...sakit gakkk...

Setelah lama...kami pown di bawa ke meja makan..aku rasa dekat kul 3 gak kami makan kot...aku pown tatau pasai apa..rombongan kami dok di 3 meja...satu VVIP, 2 lagik VIP...tapi layanan serupa tu gak..

lauk2 dia okay la..not bad..tapi bg aku..simple sgt kot...daging masak kurma, ayam masak merah ngan acar timun..tu ja..? hehehe...tapi okay la..lepas2 tu dihidangkan lak ngan bubur pulut itam..laksa penang (yang ni aku konpius...kenduri neh kat SP..hahaha..)

Tapi okay la..lepas2 tu gerak balik ar...

4. Apa lagik eh...Owh..di sebab kenduri yg kat tadi tu..aku miss dua kenduri member aku...sedey gak..isk isk..apapun..SELAMAT PENGANTIN BARU kepada Puan Haslina dan Puan Nuri...semoga berbahagia ke akhir hayat...

5. Aku pown ada gak jemputan ke majlis perkahwinan hari neh..daripada sorg member chat "Taiko". SELAMAT PENGANTIN BARU!!

6. Sebenarnya ujung minggu baru neh..atau lebih tepat lagik jam 3 pagi sabtu...maklong, paklong, makndak dan sepupu aku sampai dari Terengganu..untuk ikut pi kenduri kat atas la..Sabtu petang tu...sepupu aku...along sekeluarga pown sampai dari KL...Sabtu petang tu...bawak along ngan mak pi Kedai Emas Anuar kat Bandar Perda...Ahad petang bawak maklong ngan makndak aku pi beli jeruk kat jeti...Ahad malam..bawak maklong, makndak, paklong ngan sepupu aku pi Jusco Bandar Perda...skalik ngan mak abah aku la..pi shopping2 sket...makan2...

7. Aku bawak balik 3 kerja dari ofis yang kononnya aku nk siapkan dalam hujung minggu...skalik...satu keje je yg berjaya siap...hehehe...okay la tu kan..dari tadak langsung...

8. Eh tak lupa jugak...member aku...Puan Husna...akad nikah pada Sabtu malam hari tu...kat Nibong Tebal...TAHNIAH...

Itu ja la yang nk citer pasal apa yg berlaku kat aku dalam beberapa hari neh...hehehe..sowi la lama tak update blog...skalik update...berjela2 laks...hahaha

4 komen:

Unknown said...

kelakar la crita kenduri ang tu..xdak gmbaq ka wei..

Unknown said...

cup2...nurul mana neh....hahaha...

ada gambaq...nanti aku upload..heheh

Unknown said...

ha2 syura la...nurul nm panggilan mertua aku muahahaha

Unknown said...

cheh...aku bukan mertua ang...gatai sungguh nak guna gak nama nurul tu...isk isk...