Wednesday, April 6, 2011

S.T.R.E.S.S

Hurm pernah tak korang berada dalam satu situasi..di mana korg datang tempat keje baru..cara diorg wat keje sumer laen dari cara korg wat keje slama ni..ada sesetengah cara tu..kita mmg langsung tak setuju..tapi apa leh buat kan..kita ni org baru..apa kita cakap pun bukan org amek pakai. lagipun diorg kat sini da mmg wat keje mcm tu..takkan kita yg baru2 dtg ni..sorg2 kita..cuba nk mengubah dunia kan..of coz la mustahil..

Kalo kita cuba nk tegaskan cara kita..nanti org kata kita kerek sgt pulak..tp untuk aku ikot cara depa..aku mmg mcm tak brapa nk setuju la..so, aku pun tak sure la mcmana.apapun..aku nk wat benda2 yg btul untuk keja2 aku..samada depa nk trima atau tak..itu mmg btul2 terpulang kat depa..tadak sapa nk salahkan sapa2..as long as i ensure my work is done correctly...

Em, bukan tu saja..kdg2 kita ni kan org baru..nk tanya banyak2 pun kdg2 takot org tak brapa suka..so kita cuba2 la tanya sikit2 kan..ada yg sudi membantu..terima kasih sangat..tapi ada gak yg mcm tak brapa nk suka menghulurkan bantuan..so bila kita da tahu org tu mcm tu..of coz la kita kurang2kan sikit la pertanyaan kat dia..cuma tanya bila perlu sahaja..

Walaupun skarang ni tak banyak keje..orang kata aku sepatutnya bersyukur..tapi kan aku sebenarnya agak stress..agak tertekan..susah la kita nk kata..bukan apa..orang laen sibuk2 wat keja..aku dok lepak2 ja..nanti nk isi2 timesheet pun susah..tatau nk isi wat keja apa..mmg semata2 goyang kaki ja rasanya..dah tu..stress jugak nk menyesuaikan diri dengan situasi baru..org sekeliling yg baru..tak semua boleh terima kehadiran kita..ada jugak yg amat2 berterimakasih ngan kehadiran kita..so, suma tu kita kena cepat tangkap...

Aku menulis ni pun di kala aku sangat stress ngan tempat baru neh..dari segi orgnya dan juga tak ada kerja nya...aku juga terus terang cakap..aku agak stress jugak ngan staff aku di ofis lama aku..(aku kan dipinjamkan ja ke tempat baru ni..so aku akan kembali ke tempat lama..so masih ada keja2 yg aku lakukan untuk tempat lama aku..). Staf tu da menguji kesabaran aku sekian lamanya..

Bayangkan la..kita serius nk perkara itu dilakukan dengan cepat..dia leh wat main2 lak..mentang2 la aku ni tak reti marah org..staff aku pun amek kesempatan nk cuba pijak kepala aku..tapi dia ingat apa..aku neh takley nk naek marah? ingat aku nk ikot kn je? banyak cantek la..aku da lama sabar ngan staf aku neh..dan aku da mmg leh agak..satu hari aku akan marah dia jugak...tadi aku marah dia..tp cuma melalui chatbox..kalo ckp tipon atau face to face..aku tatau la mcmana suara aku nanti...

Haih..aku neh tak suka nk marah2 org..tp tatau la kenapa..mungkin kesabaran aku ngan staf aku tu da tercabar..sebab benda ni da jadik lama..and dia mmg makin naik lemak gak ar..entah la..mungkin ada mcm2 stress yg ada kat aku yg menyebabkan suma neh..haih2..

Sedang aku menaip2 neh..aku sebenarnya maseh geram kat staf aku tuh..hahaha..sabar jer la kan..haihh...

Tapi, mcm dulu orang pernah ckp kat aku la..kita takley lari dari masalah..n org yg tadak masalah..hanyalah org gila..so..ini buktikan aku blum gila..hahahaha...

3 komen:

Sandokhan said...

"Tapi, mcm dulu orang pernah ckp kat aku la..kita takley lari dari masalah..n org yg tadak masalah..hanyalah org gila..so..ini buktikan aku blum gila..hahahaha..."


Fuuu...Alhamdulillah~ kehkehkeh!

de_are_na said...

Kelegaan sebab leh buktikan diri sendiri tidak gila? hahahaha

Anonymous said...

hurmm.. just wanna say. masuk kandang kambing mengembikk la.. masuk kandang rimau marilah kita mengaummmmm....
same like me at japan baby..