Sunday, May 2, 2010

The making of KARIPAP

Hari ini..aku, CT  ngan Yayah..pepagi gi Pesta Buku Pulau Pinang kat Dewan Millenium, Kepala Batas...

Jauh2 pegi..Yayah beli SEbijik ja buku..CT beli 2 bijik buku...aku? driver ja...hahaha...

Lepas dari situ.kami jenjalan kat stadium lak..kat situ ada Karnival Rakyat Kepala Batas...hehehe..bukan apa2..ronda2 tgk2 tudung, baju2..gitu2 jer la..tp habes la satu round kami pusing..tp mmg sangattttt PANAS! Sebab tu takdak gambar yg diambil..hahaha..

Balik tu..kami ada pi beli2 brg2 sket la..then balik umah...

Apa yang aku nk citer sebenarnya..mkn ptg hari ni..kami wat karipap...ahaks! yes..KARIPAP...
Ekceli kulit karipap tu..mak aku buat hari..so ada belen..mak aku simpan..so ari ni mak ajak wat karipap..mak yg wat inti dia..tp kami kena uli2 and gelintir (aku tatau la sumer paham tak ni)..hehehe..

Memula aku selaku peng'uli'..menguli la doh yg mak aku simpan tu..

Sampai kan terkeluar pemegang tu..punya aku dok uli..hahaha


Lepas uli...masukkan inti lam doh yg dah ditekap2..



Lepas tu..kena kelim2 tepi karipap neh...

Bila da siap2 banyak2 mcm kat bawah neh...

Boleh la GORENG!!!

Lepas goreng...kita makan...Bangga aku, CT ngan Yayah ari neh..kami wat KARIPAP!!

4 komen:

ct hani said...

nmpk cam cntik je gmba b4 goreng tu. tp live punya td, malu nak tengok...huhu

de_are_na said...

hahaha..biasa la..gambar kan...ahaks..tp gambo tu tak touch up tau..mmg ori k..ahaks!

Zahril said...

hooishhh...sedapnyer karipap..send kt kami buang sekilo bleh?

de_are_na said...

hahaha..zahril...order ayaq lioq..dapat ayaq lioq la...hahahaha...