Tuesday, March 9, 2010

Hari tiada plastik?

Smalam Isnin..balik keje.mak aku ajak gi beli barang2 sket kat Care4 Seberang Jaya..

Lepas beli2 barang..kitorg decide nk beli seBucket KFC untuk dinner..

So, kitorg melencong la ke foodcourt kat situ yang ada KFC..

Lepas order variety bucket...dak jaga kaunter tu ckp.."cik, ari ni ari Isnin..takde plastik..kalo nak plastik, kami akan charge 20 sen.."

Aku ngan mak mmg da tahu sebab kitorg beli td pun mmg takder plastik..lagipun kitorg amek troli..so mcm tak kesah la kalo takder plastik pun kan...

Mak aku kata..."takper2 takyah plastik pun takper.."

Dak tu balas.."takley makcik..kene boh plastik gak..sebab nanti terkeluar2 ayam tu nanti.."

HAH???

Aku ngan mak da membebel2 da kat situ..diorg mcm paksa ja kita beli plastik 20 sen tu..isk ada ke patut..

Sepatutnya hari takder plastik neh..untuk menyokong "Go Green"..menjaga alam sekitar..ini tak..hari yg diorg leh paksa kita beli plastik beg dia ngan harga 20sen lak..isk isk..mcm tak kena ja kan?

At least, kalo diorg nak..maybe charge 20sen untuk paper bag ker..lagik bagus...

Tapi itu la.aku mmg takley terima ar..isk isk..kalo da tau hari takde plastik..dia patut pastikan la bende2 yg kita beli tu..leh bawak cam tu jek..sedangkan beli ayam2 kat care4 pun..mmg kene wak cam tu jek..isk diorg neh..

0 komen: