Saturday, September 12, 2009

Bamper ku pecah!!!

Lama rasanya aku tak update blog neh...

Meh nak citer sket...ini kejadian minggu lepas...Hari Ahad...

Aku bawak mak aku..pi umah cina jahit baju...nk gi amek baju raya mak haku...

Aku bawak 800 haku la kan..sebab sebelum tu kami gi bazar ramadan dulu...

Depan rumah cina neh...ada mcm gon tinggi gak..biasa2 mmg haku naek atas tu la..parking kete...

So kali ni pown tak terkecuali la kan..

Mak aku pown..pi la amek baju dia..bayar dan masuk lik dalam kete...

Masa aku reverse kete tu..nak kuar dari situ....perggghhh..kuat gak bunyi..macam da sangkut aku nyer bamper depan kat tar jalan tu..tapi nak tak nak...aku terpaksa la gak menurunkan kete dari situ...

Lepas dari tu...aku bawak mak gi umah kawan dia lak..sebab nak gi antar barang...turun2 kete...kecewa nyer aku tgk..bamper aku blah kiri...dah terkeluar...bila pegang2 rupanya tgh2 bamper depan aku tu dah pecah...huwaaaa....sedey gilaa.....

Bamper blah kiri tu..mmg terkeluar...dan takley masuk balik..sebab da patah...

Aku pown dengan kecewa nyer drive balik umah...sesampai jer kat umah..aku panggey abah aku..suro dia tgk kete haku...abah pon cuba la ekjas2...okay la..dia mcm agak lekat la sket...tak la mcm terkeluar sangat2...

Aku ajak abah aku gi kedai repair kete esok gak..sebab cuti Nuzul Quran...

Esok pagi,..gi antar ete kat BM...belek nyer belek...RM120 untuk tampal, tampung dan ekjas2 bamper depan haku tu...RM180 untuk cat balik bamper depan tu....huhuhuhu....aku mmg la selama neh dok bgtau abah aku kata nak gi antar kete gi cat balik blah depan tu...sebab aku terlanggar divider masa parking itu hari...tapi tak sangka la masanya mcm neh...hehehe...

Tapi takpala...passrah ja...hari Selasa tu..kete aku da siap..seb baek..dah comey...hehehe...kena jaga lebey sket neh...baru cat...sayang woo...

p/s: tak amek gambar langsung...sebab tak terpikir pown...hehehe..bende yg berlaku terlalu sudden...hehehe..

5 komen:

diyana Farid said...

huhuhu.lek-lu..kakak aku drive masuk rumah aku pun masa 3rd day keta baru myvi aku sampai, dah langgar pasu besaq.hahhaha

Anonymous said...

huhhhhu saya memahami perasaan cik diyana..
sbb aku pun penah merasainya... tapi sbb aku pi sagat keta owang la.... ermm naseb baik tuan ye keter kancil tu tak da...huuuu.. seb baek calar takat dua jari tapi sampai nampak bumper itam dalam arrr....

seharian kat opis tak leh wat keja dok pikiaq 'bini' kat parking calaq kena gesel..huhuuuhu

Unknown said...

tu la pasal kan...

rasa tak tenang langsung..sebab tu cepat2 pi tampung dan pi cat balik...hahaha..tak syok...

MK said...

kena letak camara kat bumper depan belakang lepas ni..

Unknown said...

wah2 MK...hehehe...tolong pasangkan eh...ahaks!