Saturday, September 5, 2009

Aku rasa tak sedap hati...tapi...

Hari ni 5 September 2009...Sabtu...

Aku terasa macam satu aura yang amat berbeza pada pagi ini...aku rasa sangat2 pelik... ntah kenapa eh...aahhh...mungkin perasaan aku ja kot..tiada apa yg pelik hari ni..cuma satu hujung minggu yang biasa...mungkin perasaan aku ja kot..hurm..isk isk...

Macam yang aku plan...pagi neh aku bangun..lepak2 sembang ngan mak aku...abah takdak..ada kelas kat Parit Buntaq...lepas dok sembang2 tu..ajak mak aku kuar..aku nk pi tekan duit..hehhehe..itu adalah rutin aku tiap2 bulan...untuk pi tekan sejumlah duit...dan bg kat mak aku...hahaha...ini adalah termasuk duit bulanan untuk mak aku...dan duit keta aku yang slalunya mak aku akan bayar dulu guna cek abah aku...so aku just bayar kat mak aku...selaen tu...ada gak duit Astro tiap bulan dan juga bil henpon haku...

Lepas tekan duit tu...mak aku ajak gi Sunway jenjalan..tgk butik D'Classique, Fair Lady dan juga Rias Idaman (yang tak bukak2 sampai kul 12 tghari)...

Dah alang2 pusing kat situ...aku ajak mak singgah kat Boon Optical (tempat aku buat spek mata)...aku mmg dah pikir2 samada buat spek baru atau pon nk test pakai contact lense...bukan apa..aku sedar power aku dah naek...so nk kene tukar spek gak...adik aku dah beriya2 suro aku buat spek mata pakai transition lense...

Tapi takpe la...aku sajer la nk test pakai contact lense...belek punya belek...test punya test...hurm...aku pon pilih la...Hippie Chestnut..kaler cam cklat2 sket...ntah..aku suker tgk..mcm cantek...hahaha...puji mata sendiri...nyampah haku....so setelah memilih...test mata...aku pown beli la segala2 termasuk dengan bekas contact lense tu, air nya dan juga eye drip....(maklum la...org tak penah pakai contact lense)...hahaha...

Lepas tu...aku pown bergerak balik ke rumah...dalam perjalanan balik tu...ada lak pangilan telefon...dari seorang jiran haku...hurm...dia kata nak datang umah..nak tunjuk tudung ngan brooch...mcm menarik...aku suro dia mai umah ja...sebab aku pown da on da way balik umah...

Kak Ana pown mai...tunjuk tudung ngan brooch...wah2 ada yang cantek...tapi kaler tak kena...so last2 aku ngan mak..bagi baju2 raya kami kat dia...suro dia pi cari tudung yg sesuai kat whatever place yg dia pi amek tudung dia tu...hahaha...settle da bab tudung raya..takyah aku pi cari2 dah...ahaks!

Jam 2 ptg...aku da janji ngan member2 ofis haku...Haida dan Rosy nak mai umah...kami bertiga nak pegi Bazaar dan Queensbay dan berbuka di sana...dari seberang...kami bertiga..dan akan jumpa Nisha ngan adik dia, Mun dan kak Miza kat sana...

Pergh...sampai Bazaar dalam kul 2.30 lebey sket..sementara cari2 parking lagik....hurm...lepas dapat parking...pergh...pusing sakan kat Bazaar yg tak brapa besaq tu...wah2...tetambah tgk Haida shopping tudung...mcm agak semangat gak ar...ahaks! Sempat aku sambar sepasang baju kebaya Indonesia yang da siap jahit...

Kami ronda2 kat sana..ada la sampai dalam jam 4.30 ptg kot...dari situ..kami masing2 gerak gi Queensbay laks..hurm...sampai2 ja terus gi reserve dan order kat Daves Deli...lepas tu gi solat...wah2...penat kaki terasa woo time tu...

Lepas solat...time untuk....SHOPPING!!!hehehe...pergh..sakan tgk Haida beli kasut...aku suka shoppping ngan haida neh..puas hati tgk dia beli..sebab aku neh macam memilih sket...so kadang2 end up aku tak beli pown...hahaha...

Ronda punya ronda...aku pown mendapatkan untuk diri aku...spek mata itam yg harga RM50..lepas diskaun tinggal RM10...dan juga jam tangan Polo yang harganya RM178 ..lepas diskaun tinggal RM53...

Ahaks! rupa2nya ini lah perasaan aku sebangun dari tidur tadi...rupa2nya aku akan menghabis kan duit...hahaha...yer la..dalam sehari jer..habes dalam 2 ratus lebey kot...bukan apa..aku mungkin jarang shopping..so sesekali tu..biasa la..ahaha...tu ja.. So..inilah gambar2 barang yang aku beli...yg kebaya tu aku tak letak..tu nanti raya aku letak la...ne leh letak awal2...ahaks!

0 komen: