Sunday, August 30, 2009

Our new family...

Aku baru je balik dari KL....kitorg satu famili gi KL semalam..lepas subuh...then gi Shah Alam..amek Yayah...tujuannya hanya satu...untuk bertemu dengan bakal keluarga di Jalan Ampang...ya..BAKAL AHLI KELUARGA baru...

Dalam kul 11tghari lebey kami tiba kat Jalan Ampang tu...

Setelah lama..Abah aku menginterview...melihat...menyoal siasat...dan menge'test'...akhirnya...abah aku kata setuju..dan okay...lega haku..ahaks...tak la kedatangan kami ke KL neh..mcm sia2 sangat...ahaks!..

Siapa bakal ahli baru keluarga kami yg akan mengejoin kami dalam 2 minggu??? Hehehe...tgk la gambar2 kat bawah neh....




Ahaks...Hyundai Tucson..kenapa sampai ke KL? sebab kat Penang kete neh da habes...so disebab kan abah aku semangat nk pi tengok kete neh..ulang skalik lagi...nk TENGOK kete neh...so kami pown ke KL...sambil2 melawat Yayah...

Disebabkan sales agent tu sangat2 bagus...dan harga yg di tawarkan pown...amat2 bagus...abah aku pown decide nak beli kete neh..ahaks!!!

Kenapa aku kata tambahan kepada keluarga haku?

1.

Ini kete pertama aku...Inokom Atos...Inokom sebab di buat di Malaysia...tapi pada dasarnya..masih part of Hyundai punya family...

Tapi skarang kete ini adik aku yg guna...sebab dia dah tak duduk hostel..so terpaksa berulang alik...

2.

Ini adalah kete aku skarang...Hyundai Accent...ahaks!

So kepada Hyundai Tucson yang akan datang dalam masa 2 minggu lagik....welcome!!!!

10 komen:

diyana Farid said...

wah ni satu keluarga peminat hyundai...hahhaha

cthani said...

wah..tambah lagi satu Hyundai. tp nak kata family hyundai xleh sbb kete sebijik lg bkn hyundai...hehe

Unknown said...

puan diyana: hahaha..nk wat cemana..dah suker satu brand kan..hahaha...konpem la keluarga..hahaha...

cthani: Inokom tu..kete Hyundai pasang di Malaysia...so still consider Hyundai la..ahaks!

ct hani said...

I mean, kete bapak hgpa tu laaa..

ct hani said...

eh silap, hgpa panggil bah..sowie

Unknown said...

oooo kete merc tu eh...

trade in ct...so takde la lepas neh..

Anonymous said...

salam tumpang lalu sat...nak share citer... dulu penah nak sambaq one of hyundaI BRAND tapi bila someone tell me hyudai brand takdak 2nd value hasrat nak guna keter ala2 sport tu aku kuburkan..
pastu p jumpa salesman kat KAH BINTANG kat jb yang juai keter hyudai nih.. dia kata keter hyundai ni pencuri kete kurang sket nak sambaq banding vios or proton. perodua etc..pasai pa.. keter ni time bli mahai la gak tapi bila da guna 2nd value jadi murah...so keta m'sia pun tak kurang gak hebatnya...tapi cam org kata kete m'sia ni cam tin susu..entah la.. aku asai leh pakai keta pi mai pi mai keja da ok la tuh..(huhuuu keta aku buatan m'sia gak)....

Unknown said...

to anonymous:

biasa la...depends la kepada apa ciri2 yg awak nk lihat bila awk nak beli kereta...

cari kete yg "value for money" ataupon cari kete yg murah...cari kete yg ada value nk juai balik...or ataupon beberapa kriteria laen...

Untuk saya...saya beli kete neh atas tiga sebab...satu...value for money...kedua...rupanya yg agak cun...dan yg ketiga adalah kereta yg unik...

kenapa saya kata kete yg unik...sememangnya kereta adalah kereta....takde bezanya...cuma..kalo macam kat Penang neh...stakat Toyota Vios ataupon Honda City...mmg bersepah2...so kalo nk ari Hyundai Accent MC neh...mmg agak susah...sebab tak ramai yg pakai...hehehe....

Pasal 2nd value tu...hurm..mmg ada saya dgr komen2 gitu..tapi bg saya..saya bukan la pakai kete neh untuk setahun atau dua tahun...sememangnya sampai kete neh habes bayar...dan saya rasa kete aper pon..value2nd ketika itu mmg tak tinggi pon...tapi kan..kalo pikir balik...berbaloi la ngan harga kete tu yg agak murah compare ngan kete laen dalam kelas yg sama...

tak gitu...? ini cuma pendapat saya..andai tersalah kata...maap la yer..

Anonymous said...

hahahahahah.. lawak la hang nih...
sy nak komen sbb ke 3 awak jek. kalo pk nak unik pa kata bli mini cooper or volkwagen.. kompen takat penang tu tak dak laie owang pakai.. kalo ade pun bapa ketoi.. keta unik tuh wehh..kompen hang lalu depan bukit jambul ka depan joe jambul semua toleh 2kali...(AKU MINAT GILER KAT VOLKWAGEN)

lelebih lagi pas modified...
saya bukan nk komen menjatuhkan atau apa la.. cuma sekadar nak share pendapat ja..

seronok bila cita pasal keta..
sbb ramai kwn2 opis kaki driff, kaki midified keta,dak konvoi pi pusing keliling..maklum la org bujang.. tapi jangan pk org da kawen xda.. siap wak anak bini pun ada.

cita pasal drive jangan tak caya nak nampak unik keta myvi pun orang leh wak driff... toksah tunggu nak pakai skyline nak pakai evo la baru nak wat driffting..
pakai myvi pakai gen2 pun bulehhhh...silap2 kacil pun orang buat.tak caya jom tgk dak2 drifft kat nusajaya tak pun 2nd link TUAS...huhuuuuhu makan asap la bro...

Unknown said...

alahai..btul la unik..brapa bijik je hyundai accent ada kat penang neh..kalo ada pown...accent lama..tak banyak accent MC kat penang...

lagi satu..i like the look...tapi tak minat la yg drift2 sangat pown...just kereta yg boleh bawak gi keje..jenjalan..jadik ar..

sesetengah tu.kete modified...giler buruk...tapi bagi mata diorg tu..kira da habes lawa la tu...pelik tul...yg kita neh tgk..perghh..semak mata..

sebab tu la kena beli kete yg mmg da siap2 lawa...takyah nk modified2 sangat...