Thursday, December 13, 2012

12.12.12

12.12.12

Aku cuti...
Mulanya rancang nak pergi Melaka..tapi da kensel...
So aku pun cuti n lepak kat rumah jer la..
Itu plan asalnya la..

Tapi..
Semalam..Tok Umi aku lak tak sehat...so kami kena la pi jenguk dia..
Dengar kata cirit birit dan muntah2..

So pagi2 tadik..pergi la ke Alor Star kami 3 branak..huhuu..
Sampai sana...bawak Tok Umi aku gi klinik..
G beli air2 utk Tok Umi sket..

Lepas tu balik Penang lek..
Kemas2 homestay..ada orang nak masuk...

Hurm itu jer la..hari cuti yg pertama...isk isk!!

Orang lain mungkin banyak perancangan untuk hari istimewa ni kan..
12.12.12...datang skalik jer kan..so ramai la yg buat macam2 plan..
Aku? Plan untuk spend time dengan famili aku saja la..

Bagi aku cukup la tuh..
Selagi aku leh spend masa dengan famili aku...
Aku akan buat..
Selagi aku boleh berbakti terhadap mak abah aku...Insyallah..
Bila lagi aku nak berbakti kat depa macam ni kan..

Walaupun setakat jadik driver..
Tapi aku tahu..lain rasanya kalau aku tak ikot..
N kalau aku ikot..kegumbiraan tu di kongsi bersama..
Dan sekurang2nya kurang la sket beban abah aku nk drive jauh2 kan..
Selagi aku mampu...dan ada masa..Insyallah..pasti aku akan tawarkan 'khidmat' aku neh...

Apapun2..keluarga yang paling utama..
Apa orang lain nak kata..tu semua tak penting bagi aku..
Apa yg orang lain pikir..pun tak penting...

Sebab kalau apa2 jadik kat kita..
Orang pertama akan tolong n bantu kita..
Pasti keluarga kita...itu memang pasti..

Ntah apa ja aku bebelkan pepagi neh...
Saja...



0 komen: