Monday, January 24, 2011

Al Kisah Jam 3

Al kisah..tersebut lah kisahh...

Hari ni hari Isnin.

Selalunya hari2 mcm ni...tak banyak benda yang berlaku. Biasanya..kebanyakan masa di habiskan untuk meng'clear'kan kerja2 dan juga meng'plan'kan kerja2 yg bakal di lakukan dalam masa seminggu nanti.

Dan macam minggu2 lain, hari ni bermula seperti biasa. Pagi2 aku melihat2 email2 yg aku perlu selesaikan dalam minggu ini. Melihat samada urgent atau tak urgent. Ada juga email2 yg perlu di reply dengan segera. Selaen tu ada juga yang aku perlu berjumpa dan diskas ngan bos.

Dah setengah hari berlalu...masing2 sibuk dengan kerja masing2 walaupun kadangkala berada dalam Monday mode..hehehe..

Jam 2.55 ptg. (ceritera ini telah di alih bahasa kan ke Bahasa Melayu dari Bahasa Inggeris).

TWY: I nk makan lolipop ni.





Aku ada pergi langkawi minggu lepas. Masa di sana aku ada beli sebungkus lolipop. Sebab aku tau budak2 ni suka makan lolipop.

Aku: Makan la. Tapi bukan u tak pandai makan ke?

LZ: Btol tu, u bukan reti makan pun.

Ayat2 di atas merujuk kepada peristiwa minggu lepas - TWY mengambil masa hampir 4 jam untuk menghabiskan lolipop beliau. Itu pun tak habis2. Last2 dia buang aja.

LZ: I nk makan lolipop. Jangan jeles.

TWY: Eh2 jom kita makan sama2.

Aku: Haa...cuba tgk timing. Brapa lama korg amek masa nak habeskan lolipop tuh.

TWY: Jom kita race!! Konfem kali ni i boleh menang tau. I tau makan k!

Aku dan LZ terpinga2 melihat kesungguhan TWY yg bersungguh2 mengajak kami semua race. Hahaha.

TWY: Jom la IY, jom YCC. Jom kita race k! Jap I ajak CSN k.

TWY berlari ke arah CSN yang duduk sedikit jauh dari tempat kami. Beberapa detik kemudian, CSN pun datang ke tempat kami. So, LZ pun tgk jam. Tepat pukul 3ptg, kami semua pun mula makan lolipop. Hahaha..takde keje kan..aku sebenarnya nk amek gambo td. Tapi takley beriya sangat kang bos aku kuar lak..hahaha...

So, kami berenam ber'race'. hahaha. Aku, TWY, LZ, IY, YCC ngan CSN. Start kul 3ptg tepat!

Jam 3.15 ptg, kami semua mendapat email dr CSN...dia da habeh!!! Hahaha...Semua da mcm..pergh!!

Aku lak habeh di tempat kedua pada jam 3.26ptg.

 Nampak tak batang lolipop aku yg sudah habes lolipop nya..dengan jam di laptop haku tu..hahaha

LZ kul 3.28ptg. Dalam sebelum kul 4ptg sket, IY lak habes. Second last TWY dan last skalik YCC.


YCC neh lelaki, tak biasa kot makan lolipop. Hahaha...

Itu alkisah pukul 3ptg di hari Isnin. hahahah..Giler kan? hahaha..

Bila dak2 laen kat ofis tu dgr citer tu td..sumer da mcm..huh? korang takde keje ke?

Hahaha....

2 komen:

Sandokhan said...

huuish..menyonyot lolipop kat opis..jarang dibuat nie..aku kene try...kah kah kah!

Unknown said...

best woh...jgn lupa wat race tau..hahaha...tapi diorg cakap dak laki tak pandai mkan lolipop...ya ka? hahaha...