Sunday, January 2, 2011

Aircond please!!

Ahad petang..tetiba dapat satu panggilan tipon...satu berita mengejutkan..

Kawan mak aku..kami panggey Makcik Mara. Dia pegi kenduri. Baru dia nak duduk makan, di bawah khemah tempat kenduri. Tetiba kipas syiling yg kat atas tuh...jatuh..kena muka dia n lepas tuh kena kaki dia.

Dia di kejarkan ke sepital (emergency). Aku, mak, abah n Adi pegi lepas solat Asar. Masa kami sampai tuh, dia da di bawa ke tempat x-ray. Tapi maseh tunggu di luar bilik x-ray. Giler la diorg neh..bawak gi xray pun berdarah2 lagik kat mulut dia. Diorg even tak bersihkan darah2 yg ngalir tuh..isk isk..

Aku seram sket tgk cenggitu, so kejap jek lepas tuh..aku kluar n lepak luar. Lepas x-ray, diorg bawak gi jahit lak..

Erm. tuan kenduri ada datang gak ke sepital tuh. Tapi diorg suro balik. Yer la..kenduri diorng kan lum settle lagik. Tapi diorg sempat la tinggalkan number org yg pasang kipas tuh. Em, anak lelaki dia mcm nk ngamuk2 kat org tuh. Laki dia da gi wat report polis. Haih..mcm2 hal.

Takut gak aku tgk dia masa tuh..em..ntah la..mcm2 hal..lepas neh..fobia gak kalo tgk kipas lam khemah tuh..lepas neh kalo gi kenduri..da tanak dok bawah kipas..giler la..tak pasal2..haih2..skang ni...so kalo wat kenduri...kat khemas tu..jgn pasang kipas syiling k...pasang aircond k!!

5 komen:

bai said...

uiks ngeri nyer....dpt ku byg kan kecederaan makcik mara tue...xnk duk bwh kipas lg laaa kalo kt kduri kawin...fobia...

Sandokhan said...

pergh! ngeri siutt...xleh aku bayangkan keadaan makcik tu.!! erk!

de_are_na said...

bai: mmg ngeri..aku tgk muka dia..mmg takut la..(eh bai..makcik ni la yg dok wat kueh tuu...)

sandokhan: mmg ngeri..tak rasa mcm serik nk dok wah kipas khemah? aku ada sikit laa..

Anonymous said...

ye jek la xnak dok bawah kipas

de_are_na said...

kipas khemah jer la..tetambah kalo kipas yg mm kipas syiling tuh..huhuhu