Saturday, July 25, 2009

~Jelajah Era, Tapak Ekspo Seberang Jaya~

Malam neh aku pi Jelajah Era di Tapak Ekspo Seberang Jaya dengan adik ppuan aku yang baru balik untuk cuti semester seminggu...hehehe...

Memula tu mmg dok sebut2...tapi tak la btoi2 nak pi...tiba ptg tu..abah aku kata dia nak tgk formula one malam neh...aku dah...alamak..tak best..takley tgk tv...hahaha...so aku ajak adik aku pi...tanya mak ngan abah aku...depa kata okay...adik aku pown okay...so kami pi la..

Kul 8.30malam kot baru kami kluaq dari rumah...hehehe...ingatkan da lambat...tapi bila sampai...tak banyak keta pown...orang pown tak ramai...

Masuk parking RM2...abg tu tunjuk masuk parking...turun2 kete...aku ingatkan dekat...perghhh....rupa2nya jauh lagik...ada parking lagik dekat lak tu...hampeh tul abg parking tu...isk isk...

Berjalan melalui gerai2 yang ada jual air dan makanan2 ringan...kami sampai la ke lokasi kejadian...mmg ada org...tapi mcm tadak sambutannn ja...hehehe...aku ngan Yayah siap buat statement lagik..."lepas neh Era mesti tamau mai seberang jaya dah...org tak mai..."...

Elok2 sampai dekat area pentas tu...gelap...cheh..patut la..tak mula lagik rupenyer2..isk isk...patut la tak ramai orang....tapi yang aku kesian tu...ramai giler org parking sampai ke tesco...jauh giler jalan...seb baek la aku di consider org sini ddan tau mcmana nk pi dekat skit...

lalu depan booth Perodua...abg tu ada bagi tapak tangan besaq tu...sampai 3...hehehe kami berdua ja...amek ja la..org da bagi...

Pi kat area pentas tu...aku ngan adik aku berfikir2 nak berdiri ja la...malas nak duduk...leceh..ngan pakai jeans...barang2 dalam poket lagik...maleh la..so kami pown mencari lokasi berdiri yang palinggg depan...tapi tu pown agak jauh la sebenarnya...hehehe...

Jam 9malam....lampu pentas di nyalakan...naik la penyampai2 Era...Nana, Adi, Burn, Dina, Ray...
Depa cakap2 sket...bermula la persembahan pertama dari Pop Shuvit..then Ahli Fiqir...Divine Master...Dina ngan Mahadir...Dina ngan Ray...penyampai2 Era...Estranged...Stacy...Sixth Sense sebagai penutup...

Pergh suma persembahan mmg terbaik...aku suka Pop Shuvit ngan lagu dia Oh Sizuka...pergh..

Divine Master ngan lagu Disampingmu...penyampai2 Era ngan lagu SATU ERA...

Estranged...best gak...sebab lagu2 dia best...Aurora paling best!!

Stacy...bagi aku..terlalu seksi la...ada ker dok betul2kan pakaian lak atas pentas...lepas tu...menari...pergh...gelek...pergh...mmg aku rase mmg seksi habesss la...org2 yg menjerit pon...sebab seksi jer..isk isk...

Yang PALING best...SIXTH SENSE...sememangnya aku mmg minat depa neh... aku bukan minat depa personally...tapi aku minat lagu2 yg depa nyanyi....lagu2 yg diorg nyanyi...semua best2...mula2 ngan lagu Cinta yg Sempurna...lepas tu...TANPA (my fevret song)..then lagu Khatimah Cinta...lasttttt skalik sebagai penutup konsert.....Hari Ini dan Semalam...untuk lagu last neh...suma penyampai Era naik dan join menari...pergh..mmg best!!!


Penyampai2 Era...



Aku ngan Yayah














1 komen:

rose said...

tak ajak pn kak dena...kalau tak leh p paking rumah kak dena...