Monday, November 22, 2010

Adik aku GRADUAN TERBAIK!!

Smalam, kitorg satu family berada kat Taman Tamadun Islam, Kuala Terengganu. Sebab, adik lelaki aku, Hadi, ada majlis konvokesyen di sana.

Seawal 7.15pagi kami kena berada di sana sebab adik aku kena amik jubah and also ada registration. So, dalam kul 6.30pg kami da kuar dari rumah maklong aku...untuk gerak ke Taman Tamadun Islam tuh...

Sesampai jer kat sana, kami pun jenjalan n melawat kawasan... Kami pun tunggu la kat situ sebab takley registration lagik...awal sangat...kaunter lum bukak. Lepak2 kat situ..Hadi pun jumpa kawan dia la..dok calling2 la..aper la..biasa ar kan..diorg sesama sendiri pun..konpem lama da tak juper kan...sesambil tuh..aku, yayah, mak n abah..lepak2 jer la..

Then lam 7.15pg la kot..diorg bukak pintu untuk graduan masuk and register. Hadi pun masuk la untuk amek jubah n register skalik. Mak n abah lak..lam kul 8pg tuh buleh masuk ke dewan...tinggal la aku n Yayah dok jenjalan. Diorg ada sediakan bilik untuk tayangan luar ar konvokesyen tuh. Aku n yayah pun kononnya cepat2 la pegi nk booking tempat duduk yg best. Dah dapat tempat duduk, kami pun duduk la...tappi masa tuh cam awal sangat...diorg takde tunjuk aper2...so mmg agak bosan la menunggu di situ...uhuhuhu...

At last, aku n Yayah decide nk jenjalan. Kami pun bangun dr tempat duduk yg best tuh...n jenjalan (ngantuk giler duduk lam tu n takde tgk aper2). Kami gi kat kete n makan kuih2 yg kami beli untuk breakfast tadik. Lepas breakfast, kami pun jenjalan la kat kdai2 keliling tuh...dok tgk2 la kononnya..bunga mana nk beli untuk Hadi.

Lepas tgk2 bunga tuh, kami pun berlegar2 depan dewan...dengan target, nk cuba masuk dewan gak..nk tggk gak dari dalam..hahaha...Kul 9 pg, VIP pun sampai la...so depa pun pukui la kompang, arak VIP masuk. Then aku n Yayah pun gerak la ke khemah tayangan tuh...tapi bila pegi..cam da penuh n bila pi depan pun...tak nampak sangat pun rupa2nya...isk isk..sedey2..

Aku n Yayah pun patah balik ke pintu depan dewan tuh...kami berjaya la masuk gak..bukan kami ja..ramai lagik...hehehe...ala..masuk2 tu pun..blah sana dewan tuh rupa2nya kosong lagik..tade org pun..cheh..takde la rasa bersalah sangat...

Dengan excitednya ...kami pun tunggu la Hadi dapat diploma dia..dia lak kena lead dia punya course, so dia dok depan skalik ar...hurm..bangga ar aku ngan adik aku sorg neh...huhuhu...best2..lepas tuh lak..lastt skalik lepas sumer org da amek, ada lak anugerah graduan cemerlang..pergh...adik aku dapat gak..dia GRADUAN TERBAIK JMTI (kolej dia). wah2..lagik bangga...

Apapun, point utama aku kat sini...nak ucapkan TAHNIAH kepada adik aku sorg tuh...smoga lepas2 neh dia akan terus berjaya di masa hadapan...skalik lagik.. CONGRATULATIONS!!!

3 komen:

bai said...

wow hadi dpt graduan terbaik...congratzzz ek...sure mak ayah hang bg adiah best2 kt dia kan...

intan Norafzan said...

tahniah! aku pon tumpang berbangga heheh

aida_0707 said...

Tahniah utk hadi. kalah kakak dia. hehehe.