Wednesday, September 19, 2012

Jom komen! Andai ku bercinta lagi...

Lama rasanya tak menaip..terasa kekok lak..
Sedangkan kalo dulu.. ada saja benda nk di update..
Skang? Ntah..da naik malas  nak menaip kot?
Tapi bila dok bukak tgk blog neh berdebu..sian lak..huhuhu...

Aku just nk tulis pasal lagu yg dok terngiang2 kat kpala aku hari ni..
Ni semua penangan dengar radio masa on the way pergi keja..
And lagu last yg aku dengar...
Adalah lagu dari kumpulan Mojo.. Andai ku bercinta lagi...

Sebelum cerita panjang pasal lagu tu..
Aku saja la nk story sket...
Mojo neh..vokalis dia Aweera (bekas finalis OIAM)..
Aku rasa suara dia sangat2 sesuai untuk lagu ni...hehehe tu ja nk story..

Okies..pasal lagu neh..
Lirik tang mana yg dok lekat dalam kepala aku neh?
Part neh..

"Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda"

Lirik ni bila di amati betul2.. tak rasa macam kejam ka?
Memang la awal2 tu aku dengar lagu ni mcm lagu sedih..
Sian kat laki neh..suka gila kat ppuan tuh..
Sampai teruk2...n kiranya x dapat lupakan la ppuan tuh..

Tapi bila tgk btol2..hurm..
Ada pulak dia boleh kata..kalo dia bercinta lagik ngan org len lepaih neh..
Bila jumpa..dia kena pejam mata nk kata cinta sebab dia nak bayang ex dia...
Oih!! Boleh pulak mcm tuh??

Seboleh2 nya..jangan la ada sapa2 folo mcm lagu neh...huhuhu
Walaupun mmg la sedih...tp siannn ppuan yg dia bercinta lepas tuuh...
Dah la awal2 da kata...takdak ruang untuk ppuan tuh..
Lepas tu kata kena tutup mata baru leh ckap cinta..sebab byg ex dia..pergh!!

Hehehe..saja ja nk ulas lagu neh..xdak makna apa2pun..
Cuma sebab lagu neh dok terngiang2 lam kepala aku sepanjang hari kat ofis ari neh..
Tensen woh! Tapi sebab tu la aku dok pikir mcm2 pasal lagu neh...huhuhuh

Apapun..lagu neh best! Sesuai ngan suara Aweera...


2 komen:

Sandokhan said...

Lagu nie adalah kisah benar.

Berkisarkan tentang seorang pemuda yang telah kematian isteri. Terus menduda kerana terlalu sayangkan arwah. Member2 dia sajes untuk kenalkan dengan wanita lain, tapi hati dia belum terbukak untuk bercinta. Hah! tu yg "andai ku bercinta lagi" tuh...

de_are_na said...

Yup.. maknanya lelaki tu takley nk bercinta la kan..

Tapi bila dia kata andai ku bercinta lagi.. maknanya dia akan bercinta ngan ppuan laen kan? dan dia menerima cinta org tu kan..bila BERCINTA tu..bukan ka maksud nya suka sama suka...