Saturday, January 19, 2013

Mem..... (isi sendiri tajuk nya...)

Dalam hidup ni...kita kena sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada...
Tak kira dari segi apa sekalik pun..

Dalam kerja.. kita perlu bersyukur sebab kita ada kerja...
walaupun susah...walaupun gaji tak banyak..
sekurang2nya kita ADA kerja...
kalau kita bandingkan dengan orang yg TAKDE keja...
tak ke kita patut bersyukur?

Tapi walaupun kita bersyukur...
kita tak boleh la bersikap sambil lewa terhadap kerja kita...

Kita perlu membuat kerja kita dengan penuh keIKHLASan...
supaya kerja kita itu mendapat kerberkatan...

Kita perlu membuatkan agar kerja kita itu menjadi menarik..
supaya kita rasa best jer nak pegi keje hari2...

Kita juga perlu membuatkan suasana bekerja kita menarik..
barulah kita rasa happy ja buat kerja..

Kalau kita berjaya buat semua tu...
Insyallah kita takkan rasa macam kita buat kerja..
kita akan rasa macam kita tengah ENJOY jer...

TAPI...

Sememangnya...bukan mudah...

Ada orang yg buat kerja...dengan perasaan TERPAKSA...
bila ini terjadi...pagi2 nak pergi kerja akan rasa tersiksa...

Ada juga yang pergi kerja dengan perasaan sengsara...
inilah yg menyebabkan kita macam mengheret kaki ke tempat kerja...

Ada juga yg pergi kerja..mencari kepuasan..
tapi dengan membuat hidup orang rasa sengsara...
dia buat semua org rasa stress...
bila dia takde...semua rasa tenang...rasa happy...
yang ni...mmg aku tak paham kenapa...
mungkin misi hidup dia untuk membuat semua org sekeliling rasa tak best kot?
kalau tak buat..dia rasa tak berjaya dalam hidup dia...?? Hahaha...

Saja membebel..melalut...


Wednesday, January 2, 2013

Sayang~~

Tetiba lak rasa nak search video neh...
Bukan apa..slalu jugak dengar lagu neh kat radio...
Cute jugak video neh...

At least kita patut mula kan Tahun 2013 ni dengan happy n ceria kan..??
Hope semua yg membaca setiasa sayang menyayangi k...
Harap tahun 2013 membawa kegembiraan untuk semua...

Love u olls...!!


Tuesday, January 1, 2013

Selamat Tahun Baru 2013

Ramai yang menyambut tahun baru dengan pergi tgk konsert semalam..pergi countdown semalam..Ada pula yg kononnya kluar sambut New Year hari ni...

Tapi..apa yg nk di sambut sebenarnya...??
Apa yang kita nak raikan? Musykil gak aku...

Hehehe...

Aku bukan la anti apa2...cuma aku just nak cuba paham..apa yg kita cuba sambut dan raikan?

Datangnya tahun baru bermakna kita semakin tua..sepatutnya semakin matang..semakin dekat dengan...hurm...

Kita patut renung balik apa kebaikan atau amal yg kita da buat pada tahun lepas...dan apa kita cuba nak capai tahun ni...dan pandang Tahun Baru ini sebagai permulaan baru untuk kita menjadi lebih baik dari tahun lepas...

Bagi aku..Tahun Baru ni..cuma hari cuti yg aku boleh berehat di rumah bersama keluarga aku..
Bagus la jugak kan..sekurang2nya ada cuti..
Cuma..bagaimana kita manfaatkan cuti tu jer la..

Apapun..Selamat Tahun Baru 2013..
Semoga yg terbaik untuk kita semua...
Insyallah...Amin...

Friday, December 14, 2012

14.12.12

Hari ini besday aku...
Hari ini juga besday abah aku...

Yaa....satu kebetulan yg best...hehehe..
Selamat Hari Lahir kepada abah...dan diri aku...hehehe...

Ala..bukan selalunya aku sambut pun besday aku..
Hari menjadi lebih tua...tak ada apa yg nak di sambut sangat pun...

Semalam dapat berita yg pak menakan (sepupu abah) masuk sepital sebab strok..
So hari ni...pagi2 lagi kami 3 branak bersiap2 untuk keluar..
Kami gerak ke Sri Manjung..
Gi tgk pak menakan aku..Alhamdulillah..dia da semakin baik..
Kaki ok..cuma tangan ja mcm kebas2 sket..

Balik dari situ.. kami singgah lak kat Pantai Remis..
Rumah Tok Cik aku..dikhabarkan dia tak brapa sehat...

Tapi yg best nya..
Bila sampai2 ja..jumpa ngan orang laen semua..
Tapi Tok Cik aku tadak..hahaha..
Depa kata..dia pi sembelih kambing...
Huhuhu...so sehat la maknanya tuh...

Seb baek la mmg on the way balik..

Hurm..takda apa sangat nk tulis..
Penat2...mau rest saja...

Thursday, December 13, 2012

12.12.12

12.12.12

Aku cuti...
Mulanya rancang nak pergi Melaka..tapi da kensel...
So aku pun cuti n lepak kat rumah jer la..
Itu plan asalnya la..

Tapi..
Semalam..Tok Umi aku lak tak sehat...so kami kena la pi jenguk dia..
Dengar kata cirit birit dan muntah2..

So pagi2 tadik..pergi la ke Alor Star kami 3 branak..huhuu..
Sampai sana...bawak Tok Umi aku gi klinik..
G beli air2 utk Tok Umi sket..

Lepas tu balik Penang lek..
Kemas2 homestay..ada orang nak masuk...

Hurm itu jer la..hari cuti yg pertama...isk isk!!

Orang lain mungkin banyak perancangan untuk hari istimewa ni kan..
12.12.12...datang skalik jer kan..so ramai la yg buat macam2 plan..
Aku? Plan untuk spend time dengan famili aku saja la..

Bagi aku cukup la tuh..
Selagi aku leh spend masa dengan famili aku...
Aku akan buat..
Selagi aku boleh berbakti terhadap mak abah aku...Insyallah..
Bila lagi aku nak berbakti kat depa macam ni kan..

Walaupun setakat jadik driver..
Tapi aku tahu..lain rasanya kalau aku tak ikot..
N kalau aku ikot..kegumbiraan tu di kongsi bersama..
Dan sekurang2nya kurang la sket beban abah aku nk drive jauh2 kan..
Selagi aku mampu...dan ada masa..Insyallah..pasti aku akan tawarkan 'khidmat' aku neh...

Apapun2..keluarga yang paling utama..
Apa orang lain nak kata..tu semua tak penting bagi aku..
Apa yg orang lain pikir..pun tak penting...

Sebab kalau apa2 jadik kat kita..
Orang pertama akan tolong n bantu kita..
Pasti keluarga kita...itu memang pasti..

Ntah apa ja aku bebelkan pepagi neh...
Saja...